ثمره شیوعی می گوید:ضعف در اعتماد به مهندس خانم را بارها تجربه کردم ولی با عملکرد درست و ایجاد روزمه خوب این باورها کمرنگ و کمرنگ تر شده است در مجموع به این باور هستم چه زن و چه مرد با رفتار و عملکردشان زمینه رفتار افراد مقابلشان را تا حد زیادی پایه ریزی میکنند .

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان، یک بانوی موفق در حوزه صنعت و تکنولوژی است.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید ومختصری از سوابق تحصیلی و شغلی تان بفرمایید.

ثمره شیوعی هستم ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار اهل شهرستان لاهیجان و ساکن شهربارانهای نقره ای رشت همسر ،مادر دو فرزند یک پسر و یک دختر  25 سال سابقه کاری دارم ،موسس موسسه دانش و صنعت،مشاور فناوری شرکت شهرک های صنعتی ،مشاور خرید و فروش کارخانه و دستگاههای صنعتی ،مشاور عارضه یابی عامل خوشه CDA،ارائه کننده خدمات فنی مهندسی در حوزه نرم افزار مشاور ایمنی بهداشت و محیط زیست ،موسس کلینیک کارآفرینی و کاریابی صنعتی ،موسس آموزشگاه جوشکاری و بازرسی جوش ،موسس فضای کار اشتراکی ،مدیرعامل شرکت مدیریت صادرات تجارت آفرینان ،مجری آموزشهای پدافند غیر عامل ،مجری آموزشهای hse،رئیس هیات مدیره انجمن خدمات فنی مهندسی ،عضو اتاق فکر صمت،دبیر کمیته رمز ارز نظام صنفی رایانه ،عضو نظام صنفی رایانه نیز میباشم.

خاطره ای از دوران کاری تان هست که بخواهید برای مخاطبین ما بازگو بفرمایید؟

عرض کنم خاطرات خوب و بدزیاد دارم ولی خاطره ای که بتواند انگیزشی باشد بازدید از مراکز صنعتی سایر استانها در قالب تور صنعتی است که حضور و بازدید مدیران صنایع از صنایع دیگر و تبادل نظر بسیار اثربخش است و خاطرات زیبایی را در برخواهد داشت که یکی از این بازدید ها موجب شد محصول اولیه یک کارخانه توسط بازدیدکننده که از خارج کشور تامین میشد طی بازدید از کارخانه هدف ، از داخل تهیه گردد که منجر به عقد قرار داد گردید و هر دو گروه از این معامله خرسند بودند .

در مسیر زندگی و حوزه صنعت آیا با چالش روبرو بودید؟ چگونه سختی ها را کنار زدید؟

مسیر و معنای زندگی و زنده بودن یعنی دست و پنجه نرم کردن و روبرو شدن با مسائل و حل مشکلات ،بنده هم با مشکلات و سختی کار مواجه بودم و همیشه با توکل به خدا و شفافیت در عملکرد و اهمیت به نظر مخاطب و استفاده از نظر و تجربه پیشکسوتان و اساتید بر مسائل پیروز شدم .البته جاهایی هم پیروز نشدم که در اون مواقع بازنگری در فرآیند کار داشتم .

عنوان آخرین کتابی که مطالعه کردید چه بود؟

کتاب عارضه یابی کسب و کار اثر لئوناردو ایبرا

وقتی حالتان خوب نیست ،چکار میکنید؟

وقتی حالم خوب نیست اولین کاری که میکنم به همسرم و یا مادرم زنگ میزنم صحبت می کنم و انرژی میگیرم سپس می نشینم از ابتدای ماجرا تا انجایی که باعث رنجش من شده را بررسی و تجزیه و تحلیل میکنم و به یک نقطه رضایت خودم را هل میدم مطمئنا پشت بندش یک غذای خوشمزه برای خانواده درست میکنم .

چگونه میتوان بعنوان یک مادر و همسر به مسیولیت های خارج منزل و شغلی هم رسیدگی کرد؟

بابرنامه ریزی و داشتن همسر همراه و ایجاد فضای همکاری خوشبختانه فرزندان خوب و مستقلی دارم در خانه وقتی تمامی اعضای خانواده با دغدغه و سختی کار و پروژه ها آشنا باشند مطمئنا مسئولیت ها تقسیم میشود و همه باهم به این اعتقاد می رسیم که با همدلی و همکاری باعث رشد همدیگر خواهیم بود .

 بعنوان یک زن با چه موانع و مشکلاتی در مسیر حرفه ای تان مواجه بودید؟

ضعف در اعتماد به مهندس خانم را بارها تجربه کردم ولی با عملکرد درست و ایجاد روزمه خوب این باورها کمرنگ و کمرنگ تر شده است در مجموع به این باور هستم چه زن و چه مرد با رفتار و عملکردشان زمینه رفتار افراد مقابلشان را تا حد زیادی پایه ریزی میکنند .

چطور شد به حوزه صنعت علاقه مند شدید؟

چون صنعت قلب تپنده جامعه است من هربار به شهرک صنعتی میروم و چراغهای روشنشان را میبینم سراپا انرژی میشوم هر کارخانه ای تاسیس میشود یعنی خون جدیدی به آن منطقه تزریق میشود یعنی چندین خانوار آرامش نسبی بهتر پیدا میکنند  صنعت سراسر خلاقیت و جنب و جوش و حرکت است به عنوان مشاور فناوری صنعت هر خط تولیدی مجدد راه اندازی می شود یا تکنولوژی جدیدی وارد کارخانه ای میشود و یا کارخانه ای تاسیس میشود احساس آرامش میکنم زیرا با اقتصاد اون منطقه ارتباط کاملا مستقیم خواهد داشت و اقتصاد بهتر باشه آموزش اثرگذارتر خو اهد بود و به مراتب فرهنگ اجتماعی بهتری در آن منطقه حاکم خواهد شد .

و حرف آخر

به عنوان مشاور صنعت روی سخن من در انتها با جوانان دانشجو و یا جوانانی است که تصمیم دارند وارد صنعت شوند ورود به صنعت روحیه ای صنعتی میخواهد روحیه ای سخت کوش و جنگجو در عین حال صبور پس باید سنجیده به صنعت وارد شد در نهایت در انجام کارها شفاف و منظم باشیم تا از دردسر دور بمانیم.