پرداخت یارانه به شکل کنونی مشکلی بود که احمدی نژاد برای اقتصاد و نظام سیاسی کشور ایجاد کرده است و برای حل مشکلاتی که احمدی نژاد ایجاد کرده است نباید از شیوه های “احمدی نژادی” استفاده کرد.

ندای گیلان:پرداخت یارانه به شکل کنونی مشکلی بود که احمدی نژاد برای اقتصاد و نظام سیاسی کشور ایجاد کرده است و برای حل مشکلاتی که احمدی نژاد ایجاد کرده است نباید از شیوه های “احمدی نژادی” استفاده کرد.

سعید لیلاز،  کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کنترل  حساب های بانکی شهروندان به فروپاشی نطام بانکی کشور و خروج سرمایه ها از کشور منتهی می شود. مداخله دولت ها در حوزه خصوصی شهروندان حد یقف ندارد و اگر اجازه بررسی حساب های شخصی داده شود ممکن است ابعاد مداخله دولت روز به روز گسترش پیدا کند.

لیلاز گفت: بی اعتمادی دولت و ملت در ایران امری مسبوق به سابقه است و کنترل حساب­های بانکی آنرا شدت می بخشد و باید به این مهم توجه داشت که دولت برای حل یک مشکل نباید مشکلی بزرگ تر ایجاد کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر دولت برای تامین یارانه نقدی مشکل دارد، برای حل این مشکل چه کاری می تواند انجام دهد؟، گفت: دولت باید به افزایش درآمدهایش بی اندیشد و اصلی ترین منبع افزایش درآمد اخذ مالیات از ثروتمندان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه نگران 45 هزار تومانی هستند که در ماه به ثروتمندان پرداخت می شود در حالی که کسی به این فکر نمی کند که همان فرد ثروتمند در سال، صدها و بعضا میلیاردها تومان فرار مالیاتی دارد. دولت در درجه نخست باید جلوی فرار مالیاتی بخش های مختلف اقتصاد را بگیرد و از این طریق درآمدهایش را افزایش دهد.

لیلاز تاکید کرد: پرداخت یارانه به شکل کنونی مشکلی بود که احمدی نژاد برای اقتصاد و نظام سیاسی کشور ایجاد کرده است و برای حل مشکلاتی که احمدی نژاد ایجاد کرده است نباید از شیوه های “احمدی نژادی” استفاده کرد.

ایلنا