یک شرکت ایتالیایی پتنتی مربوط به غشاء حاوی گرافن به ثبت رسانده ، این غشاء می‌تواند روی سطح منسوجات قرار گرفته و خواص جالبی در این محصولات ایجاد کند.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) موفق به ثبت پتنتی در حوزه غشاء مورد استفاده در منسوجات شده است، در این غشاء از نانوپلاکت‌های گرافنی موسوم به G+ استفاده شده است.

این شرکت اعلام کرد که این غشاء جدید با عنوان دو برند تجاری به نام‌های Grafyshield و Grafytherm عرضه خواهند شد، استفاده از این غشاء موجب محافظت منسوجات در برابر آب خواهد شد و همچنین خواصی مانند تنفس‌ پذیری، هدایت الکتریکی و گرمایی، جذب مادون قرمز و ممانعت از رشد باکتری در این منسوجات بوجود می‌آید.

انتظار می‌رود که این غشاء برای حوزه منسوجات هوشمند و کاربرد در صنعت الکترونیک نظیر انتقال داده و گرمایش استفاده شود.

جیولیو سیزارو از مدیران این شرکت می‌گوید که این غشاء جدید با استفاده از فناوری G+ دایرکتا پلاس ساخته شده است و ثبت این پتنت موجب می‌شود تا این شرکت بتواند محصول خود را در بازارهای داخل ایتالیا و بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

دایرکتا پلاس که یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است پیش از این نیز در صنعت منسوجات فعالیت‌هایی داشته است، این شرکت چندی پیش اعلام کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی مورد استفاده قرار گیرد، لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولید کننده پارچه و لباس بوده که به دنبال استفاده از فناوری‌نانو در منسوجات است.

براساس قرارداد همکاری مشترک که میان این دو شرکت به امضاء رسیده لورو پیانا در سه سال اول ۰٫۸ میلیون یورو از دایرکتا پلاس خرید خواهد داشت، لورو پیانا به دنبال بهبود ظاهری منسوجات و البسه تولید شده با استفاده از گرافن است.