آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق آغاز ثبت نام ها شروع شد، روزی که به احتمال زیاد با حضور چهره های سیاسی بیشتری نسبت به چهار روز گذشته همراه خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان،آخرین روز ثبت نام ها برای ریاست جمهوری سیزدهم همانطور که پیش بینی می شد با حضور پررنگ تر چهره های سیاسی در ستاد انتخابات کشور آغاز شد .

در دقایق اول آخرین روز ثبت نام ها محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

تنها چند دقیقه پس از محسن هاشمی علی لاریجانی وارد ستاد انتخابات کشور شد تا نام خود را در فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم ثبت کند .

لاریجانی پس از ثبت نام گفت اینکه  وضع چنین است بخاطر این است که عده ای با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند.

سیدشمس‌الدین حسینی و مسعود پزشکیان  هم صبح روز آخرین مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را انتخاب کردند تا با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام از داوطلبان  از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه خواهد داشت.

در چهار روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، سردار علیرضا اقشار، سید مصطفی تاج زاده، فریدون عباسی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شاهین محمدصادقی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در بازدیدی که در روز چهارم ثبت نام ها از ستاد انتخابات کشور داشت تاکید کرد که صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه جدید شورای نگهبان بررسی می‌شود.

ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان چهارمین  روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از نهایی شدن ثبت نام ۳۰۴ نفر تا پایان روز چهارم نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

ادامه دارد…