مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: پیش دبستانی‌ها و ورودی‌های پایه اول از تاریخ ۱ تا ۱۷ خرداد فرصت دارند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

به گزارش ندای گیلان،نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام، گفت: سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید ۱۹ (کرونا) از ویژگی‌های ثبت نام امسال است.

او با اشاره به شرایط سنی ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی، افزود: همه متقاضیان ورودی پایه اول متولدان ۲ مهر ۹۲ تا ۱ مهر ۹۳ و همچنین نوآموزان ۴ سال و ۵ سال تمام می‌توانند با مراجعه به واحد‌های آموزشی فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به منظور رعایت اصول تربیتی و باتوجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در همه مدارس شامل: دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

نادر جهان آرای با تأکید بر ضرورت دقت مدیران در ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد افزود: ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام ، نام خانوادگی ،کدملی و شماره تماس همراه در سامانه سناد برای ثبت نام او ضروری است.

او گفت:همه نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

پارسال ۳۲ هزار و ۲۳۱ نفر در پایه اول ثبت نام کردندو در حال حاضر ۱۹۱ هزار و ۳۷۳ نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند