با اشاره به شناسایی ۱۰۷ کرونایی دیگر در شبانه روز گذشته در استان گیلان،گفت:مجموع بستری‌های کرونایی گیلان در مراکز درمانی در حال حاضر ۵۶۰ بیمار است که تعداد بیمار بستری در چهار ماه گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده با اشاره به شناسایی ۱۰۷ کرونایی دیگر در شبانه روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: مجموع بستری‌های کرونایی گیلان در مراکز درمانی در حال حاضر ۵۶۰ بیمار است.

وی با بیان اینکه این تعداد بیمار بستری در چهار ماه گذشته بی سابقه بوده است، افزود: این نشان دهنده فعال بودن ویروس در سطح استان گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: به رغم اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای و توصیه‌هایی که به شهروندان شده به نظر می‌رسد که همچنان سهل انگاری و ساده انگاری بیماری در استان رواج دارد که این موضوع به افزایش آمار مبتلایان نیز منجر شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیمار کرونایی ۱۰۱ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند، تأکید کرد: قطعاً عدم رعایت شهروندان، حضور در اجتماع، استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت محدودیت‌ها سبب افزایش این ویروس و سخت شدن شرایط خواهد شد.

mehr