مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ثبت‌نام یک‌هزار دانش‌آموز در تنها مدرسه 17 هزار خانواری مسکن مهر رشت تاکنون خبر داد.

ندای گیلان:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ثبت‌نام یک‌هزار دانش‌آموز در تنها مدرسه 17 هزار خانواری مسکن مهر رشت تاکنون خبر داد.

مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان مسکن مهر رشت اظهار کرد: 17 هزار خانوار در منطقه مذکور ساکن هستند.

وی ادامه داد: تنها یک مدرسه برای آغاز سال تحصیلی جدید در مسکن مهر رشت وجود دارد و تاکنون یک‌هزار دانش‌آموز در این مدرسه ثبت‌نام کردند.

حاجتی به اجرای دو پروژه مدرسه‌سازی در مسکن مهر رشت اشاره کرد و افزود: یک پروژه مدرسه‌سازی توسط اداره کل مسکن و شهرسازی گیلان در حال احداث است و 700 میلیون تومان اعتبار برای آماده‌سازی در مهر ماه سال جاری نیاز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پروژه دوم مدرسه‌سازی مسکن مهر رشت توسط خیران در حال احداث است، تصریح کرد: نیاز است مدرسه مذکور برای آماده‌سازی در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گذاشته شود.

وی مسکن مهر رشت را نیازمند 10 مدرسه خواند و بیان کرد: مسکن مهر رشت به اندازه یک شهرستان جمعیت دارد و اکنون 10 هزار خانوار در این منطقه استقرار پیدا کردند و این روند استمرار دارد.

*اجرای طرح توسن در گیلان

حاجتی در ادامه از اجرای طرح توسن در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال خبر داد و گفت: تابستان فصل سرگرمی و نشاط محسوب می‌شود و بخشی از برنامه‌ریزی حوزه‌های فرهنگی آموزش و پرورش در عرصه ورزش و سلامت است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تهذیب، تحصیل و ورزش دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در 33 منطقه گیلان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت پیش‌بینی شده است.

وی به فعالیت ورزشی پسران در رشته‌های فوتبال، دومیدانی و شنا اشاره کرد و یادآور شد: رشته‌های شطرنج، دومیدانی و شنا با همکاری سازمان ورزش و جوانان گیلان برای دختران تدارک دیده شده است.

*اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در گیلان

حاجتی با بیان اینکه اجرای طرح مطلوب انسداد مبادی بی‌سوادی جزو اهداف برنامه پنجم توسعه کشور است، اظهار کرد: طرح مذکور با مصوبه شورای آموزش و پرورش در گیلان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به شناسایی دو هزار نفر افراد لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و افزود: کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست شامل افراد مذکور هستند و زمینه جذب و نگه‌داشت آنها باید در آموزش و پرورش فراهم شود.