تیم ملی قایقرانی بادبانی دهمین مرحله اردوی خود را برای حضور در رقابت های بین المللی اندونزی در بندرانزلی آغاز کرد.

به گزارش ندای گیلان،سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی  اظهار کرد: دهمین مرحله اردوی تیم ملی قایقرانی بادبانی در پایگاه بادبانی بندرانزلی آغاز و به مدت 18 روز ادامه دارد.
عمار رئوفی افزود: در این اردو عارف طالبی ، عرفان طالبی و نیما رهبری از گیلان، مسعود جانی نسب از مازندران و شهاب خاتم از آذربایجان غربی به عنوان پنج شناگر حاضر در این اردو هستند.
وی خاطرنشان کرد: اردوی تیم ملی قایقرانی بادبانی تا 28 اسفندماه جاری در کمپ دائمی تیم ملی قایقرانی بادبانی در بندرانزلی ادامه دارد و ورزشکاران برای حضور در رقابت های آسیایی در کشور اندونزی آماده می شوند.
رئوفی با اشاره به وضعیت مطلوب کمپینگ در بندرانزلی و شرایط ویژه دریای خزر برای تمرین این رشته از قایقرانی اظهار کرد: ملی پوشان قایقرانی بادبانی تا کنون موفقیت های خوبی در رقابت های مختلف کشوری و همچنین جهانی کسب کرده اند.
سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی تصریح کرد: با توجه به گران بودن تجهیزات این رشته و همچنین پرمدال بودن آن، نیازمند حمایت جدی و همه جانبه مسئولان از این ورزش هستیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که معمولاً در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود. قایقرانی سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد که از گذشته، انسان با ساخت قایق با چوب و پارچه برای جابجایی در آب از انرژی باد بهره می‌برد اما در عصر حاضر با پیشرفت فناوری، به قایق های پیچیده و سازمان یافته در دریانوردی تبدیل شده است.
مسیر مسابقات قایق های بادبانی بیشتر در دریا بوده و در این مسابقات، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه های شناور بزرگ مشخص شده، طی می کنند.
قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های المپیکی است که از بازی‌های المپیک تابستانی 1900 تاکنون برگزار می‌شود.

irna