پرهام مقصودلو موفق شد در روز واگذاری نتیجه با برتری بر میخاییل مجیدلی شویلی تنها پیروزی شب گذشته ایرانیان را رقم زند.

به گزارش ندای گیلان از انزلی، در سومین روز از مسابقات شطرنج جام ستارگان جهان و ایران که به میزبانی این منطقه و از سوی فدراسیون شطرنج کشور در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه در حال برگزاری است، تیم ستارگان جهان موفق شد بار دیگر با نتیجه مشابه ۶ بر ۴ از سد تیم ایران بگذرد.

این دور از مسابقات که دور دوم رقابتها است در قالب زمانی استاندارد و به روش سوئیسی در حال برگزاری است که از مجموع ده دور آن در دورهای اول و دوم ستارگان جهان با همان نتیجه روز قبل بهترین شطرنج بازان ایران را شکست دادند.

نکته جالب توجه این بازیها درخشش دوباره پرهام مقصودلو بود که موفق شد میخاییل مجیدلی شویلی تنها پیروزی شب گذشته ایرانیان رو رقم زند.

براساس این گزارش ال یو شانگ لی از چین و جان الوست از آمریکا به ترتیب علیرضا فیروزجاء و سارا سادات خادم الشریعه را شکست دادند، پرهام مقصود لو بر مخاییل مجیدلی شویلی از گرجستان فائق آمد، امیر رضاپور رمضانعلی و احسان قایم مقامی نیز با یرگن میرشنکو از و گابریل سرگسیان از ارمنستان به تساوی رضایت دادند، نایجل شورت از انگلیس نیز بر پوریا درینی پیروز شد، بازی پویا ایدنی مقابل الکسی دریوف از روسیه با تساوی به اتمام رسید، شاهین لر پری زنگنه هم با ادوارد روماین از فرانسه مساوی کرد، سید خلیل موسوی هم به تساوی با ایوان سوکولف از هلند رضایت داد و در نهایت آرین غلامی نیز با جهانگیر وحیدوف از ازبکستان به تساوی رسید.

بنابراین تیم ستارگان جهان با نتیجه ۶ بر ۴ بر تیم منتخب ایران پیروز شد.

گفتنی است مسابقات “جام ستارگان شطرنج جهان و ایران” در منطقه آزاد انزلی به عنوان بی سابقه ترین رویداد بین المللی تاریخ این رشته ورزشی در سطح کشور با حضور ده ورزشکار حائز رتبه نخست شطرنج حال حاضر جهان و برترین شطرنج بازان کشور به مدت ده روز از بیستم لغایت سی ام تیر ماه جاری در مرکز همایش ها و نمایشگاهی این منطقه در حال برگزاری است.