تیم شش نفره تکواندوکاران ایران در فستیوال ورزش های رزمی روسیه که با حضور ورزشکارانی از 24 کشور برگزار شد، پس از شکست میزبان توانستند مقام نخست را کسب و کاپ جهانی رقابت های تیمی این رشته را تصاحب کنند.

نداي گيلان : در روز نخست این مسابقات که شنبه شب و در شهر سن پترزبورگ آغاز شد، تکواندوکاران ایران توانستند با عبور از سد ورزشکاران دیگر کشورها به دیدار نهایی مقابل تیم روسیه برسند که در مقابل میزبان نیز با امتیاز 54 به 48 به برتری دست یافتند و تیم لیتوانی نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در ادامه این رقابت ها بین 170 ورزشکار، امروز قرار است مسابقات «کیورووگی» یا مبارزه دو نفره بین ورزشکاران تیم های شرکت کننده برگزار شود که جمهوری اسلامی ایران با 9 تکواندو کار در این رقابت ها حضور دارد.
«حجت آران» نماینده فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت تیم پس از کسب عنوان قهرمانی گفت: با وجود فشار زیاد بر ورزشکاران به دلیل فشردگی رقابت ها و همچنین لزوم آمادگی کامل برای مسابقات امروز، تکواندوکاران ایرانی در شرایط خوب روحی قرار دارند.
آران افزود: برنامه ریزی انجام شده در این مسابقات به عنوان یکی از معتبرترین فستیوال های ورزشی جهان، سبب شده است بسیاری از کشورها تقویم ورزش های رزمی خود را براساس حضور در این رقابت ها تنظیم کنند./ايلنا