مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از پیشرفت 95 درصدی طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری و انتظامی راه های اصلی و فرعی استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک از اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری، هشداردهنده و اطلاعاتی راه های اصلی و فرعی استان خبر داد و اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری طرح ساماندهی و استانداردسازی با تلاش و پیگیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان 95 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی درخصوص اهداف اجرای این طرح، گفت: ارتقای ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیک و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده ها در محورهای اصلی و فرعی مطابق آخرین تغییرات صورت پذیرفته که از عمده ترین اهداف ما در اجرای این طرح افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده در راه های ارتباطی روستایی به راه های اصلی و فرعی استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: در فاز کامل این طرح 500 میلیارد ریال اعتبار منظور شده که با تقبل سهم 50 درصدی از اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست.

نازک کار، با اشاره به این امر که علائم و تابلوهای راهنمای جاده اعم از اخباری، هشداری و… الفبای اولیه ایمنی برای کاربران جاده ها محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: توجه به این نکته که استان گیلان، استانی گردشگرپذیر بوده و همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران است لذا باید به درستی در مسیرهای توریستی استان هدایت شوند.

وی یادآور شد: وجود شرایط خاص آب و هوایی خاص در استان موجبات تسریع روند فرسودگی تابلوها و علائم راهنمای مسیر در محورهای استان می شود لذا در این راستا نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی برنامه ریزی مدون و به صورت مستمر اقدام به تعویض، اصلاح و به روزرسانی این علائم کرده که در این زمینه طی سال گذشته بیش از 25 هزار علائم اخطاری و انتظامی، هشداردهنده و اطلاعاتی در جاده های استان در حال نصب و اجرا است.