رییس شورای شهر رشت سازندگان ساختمان را فرماندهان خط مقدم تحول عمرانی شهر دانست و با تاکید بر جایگاه ویژه این افراد در سرعت توسعه شهر بر لزوم حمایت از این‌ قشر تاکید کرد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، جلسه رییس شورای اسلامی شهر رشت با جمعی از سازندگان ساختمان با موضوع تبادل نظر و بیان دیدگاهها و مشکلات این طیف برگزار شد.

اسماعیل حاجی پور در این جلسه با تبریک بمناسبت عید سعید غدیر سازندگان ساختمان را فرماندهان خط مقدم تحول عمرانی شهر دانست و با تاکید بر جایگاه ویژه این افراد در سرعت توسعه شهر بر لزوم حمایت از این‌ قشر تاکید کرد.
وی افزود: انبوه سازان و فعالین در حوزه های عمرانی کارآفرینان و سرمایه گذاران این شهر محسوب می شوند که باید با تکریم و حمایت از آنها در شرایط دشوار و خاص کنونی اقتصاد کشور باعث رونق در اقتصاد خانواده و حفظ مشاغل موجود شویم چرا که بی توجهی به مطالبات این قشر باعث ایراد خسران به شهر و شهروندان و سیاست های مدنظر مدیریت شهری می شود.
رییس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: شورای پنجم با همه توان خود پیگیر معضلات در حوزه ساخت و ساز و حمایت از حریم سازندگان میباشد و به دنبال این مهم است که با ایجاد تعامل با بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه عمرانی طرح های کلان مد نظر خود را در رشت اجرا کند به نوعی که در یک دوره گذار و با تبدیل شهر به یک کارگاه گسترده وعده های گذشته تحقق یابد و در این مسیر با توجه به فقدان منابع، حضور پیمانکاران و سازندگان پای کار می تواند مدیریت شهری را به تحقق آرمان های خود نائل کند.
حاجی پور با اشاره به مشکلات زمین های نسقی ابراز داشت متاسفانه در سالهای اخیر یکی از اصلی ترین چالش ها عدم صدور پروانه به این املاک بوده که از هر لحاظ شهروندان را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته و حل این معضل مستلزم یک هماهنگی فرا سازمانی بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بزودی اخبار خوبی از حل این مشکل بزرگ به سمع شهروندان خواهد رسید.
رییس شورای شهر اظهار داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسهیل در انجام امور شهروندان با برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان شهرداری رشت در یک برنامه زمانبندی ۱۲ ماهه از یک سال آینده خدمات خود را در قالب شهرداری الکترونیک به شهروندان ارائه خواهد داد.
در خلال جلسه جمعی از سازندگان با اشاره به مشکلاتی از قبیل موانع و زمان طولانی اخذ پروانه، حضور دلالان، رای های غیر قابل برخی از شعب کمیسیون ماده ۱۰۰، پرونده های بلاتکلیف موجود در شهرداری، مطالبه عوارض غیر قابل توجیه، مشکلات دریافت انشعابات، ساماندهی بافت فرسوده و انتظار حمایت شهرداری از فعالین این حوزه و ادامه روند طرح تفصیلی از رییس شورای شهر درخواست پیگیری این مسائل را داشتند.