رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ هزار ماسک توسط چهار واحد صنعتی در استان تولید می‌شود گفت: ۱۰ واحد صنعتی وظیفه تولید ۱۲ هزار لیتر انواع محلول، ژل و اسپری و همچنین تولید ۶۰۰ هزار پد الکلی را نیز به صورت روزانه بر عهده دارند.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا گفت: بازرسان سازمان صمت در هر یک از واحد‌های تولیدی اقلام بهداشتی مستقر شدند و ۱۴ واحد صنعتی در گیلان در این زمینه فعالیت دارد.

او افزود: این واحد‌های خصوصی انواع ژل، محلول و مایع ضدعفونی کننده و شوینده و ماسک تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و مبتلایان به کووید ۱۹، مصرف اقلام بهداشتی در مراکز درمانی افزایش یافته است.

دلق پوش افزود: روزانه هفت هزار لیتر مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای سطوح و معابر تولید و مصرف می‌شود که اگر این آمار افزایش یابد، در صورت تامین مواد اولیه برای واحد‌های تولید، خط‌های تولیدی استان قابلیت افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید را دارند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ هزار ماسک توسط چهار واحد صنعتی در استان تولید می‌شود گفت: ۱۰ واحد صنعتی وظیفه تولید ۱۲ هزار لیتر انواع محلول، ژل و اسپری و همچنین تولید ۶۰۰ هزار پد الکلی را نیز به صورت روزانه بر عهده دارند.