پژوهشگران یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر، وابسته به پارک علم و فناوری گیلان، موفق به تولید مصالح ساختمانی از پسماند زباله شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان گیلان ، عادل رنجی  رئیس مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر گفت: یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این شهرستان موفق شد به صورت آزمونه (پایلوت) از پسماند زباله ، مصالح تولید کند.

وی با بیان این که یکی از مشکلات شهرستان رودسر در سال‌ های اخیر دفن پسماند زباله بوده، اظهار داشت : از این طریق می‌ توان امیدوار بود مشکل پسماند زباله تا حد قابل توجهی حل شود.

رنجی خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی این شرکت در قالب جدول، بلوک، گنگ، موزاییک و …… است که در آینده نزدیک وارد بازار مصارف ساختمانی خواهد شد..

تفاهمنامه پارک علم و فناوری  و دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان

تفاهمنامه همکاری مشترک به امضاء علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان و رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان منعقد شد.

این تفاهمنامه با هدف شناسایی و حمایت از ایده های نوین و فناوری بنیان مرتبط با دانشگاه و با موضوع فعالیت دفتر کانون شکوفایی خلاقیت دانشگاه فنی و حرفه ای برای حمایت از اجرای طرح ها و ایده های مبتنی بر فناوری در ساختار مرکز رشد منعقد شده است.