اسدالله سعدی گفت:ماهانه بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۵۰ تُن زباله در حوزه شهری و روستایی فومن تولید می شود.

به گزارش ندای گیلان،رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فومن با بیان اینکه از اواسط مرداد و شهریور ماه شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه مدیریت پسماند و زباله شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است که این تحول در مقایسه با وضعیت گذشته مطلوب بوده و گرنه گام کوتاهی در این زمینه محسوب می شود.

اسدالله سعدی با اشاره به اینکه متاسفانه در زمینه پسماند نوعی غفلت و انرژی سوزی بزرگ در شهرستان فومن در یک سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: در ابتدای امر مدیریت پسمان و طرح تفکیک زباله از مبدأ شهرستان فومن جزء شهرستان های پیشرو بود ولی در ادامه به دلیل برخی کم کاری ها میزان تفکیک زباله از مبدأ در آن به صفر رسید.

وی با بیان اینکه هزینه بسیاری در زمینه آموزش طرح تفکیک زباله در فومن انجام شده بود که متاسفانه بی نتیجه ماند، افزود: نباید منفی نگر بود ولی بیان نکردن نواقص نیز کمکی به حل مشکل نخواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فومن در ادامه به تفکیک ۱۲ و نیم تُن زباله خشک در شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: ماهانه بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۵۰ تُن زباله در حوزه شهری و روستایی فومن تولید می شود.

وی با اشاره به شاخص های بازیافت، یادآورشد: در بازیافت زباله ها بیشتر زباله های پت(پلاستیک) و فلزات مهم و درآمدزا است که در شهرستان فومن ماهانه ۱۸۴ کیلوگرم پت و ۵۹ کیلوگرم فلزات جمع آوری می شود.

سعدی با بیان اینکه باید کیفیت بازیافت در فومن ارتقاء یابد، تأکید کرد: بیشترین پسماندهای جمع آوری شده در ماه در سطح شهرستان فومن از ۱۲ و نیم تُن زباله خشک تفکیک شده سه هزار و ۱۴۳ کیلوگرم مصنوجات و سه هزار و ۳۰۶ کیلوگرم چوب آلات است که جزء مواد بازیافتی محسوب نمی شوند.