شعبان نژادگفت: با توجه به سیاست دولت، کشت برنج در همه استان ها به جز گیلان و مازندران تعطیل خواهد شد و سهم گیلان در تولید برنج تا ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علیرضا شعبان نژاد با ارائه آماری از اراضی کشاورزی گیلان گفت: حدود ۳۰۰ هزار کشاورز در این اراضی زحمت می کشند و امرار معاش دارند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  افزود: بیش از یک میلیون و صد تن شلتوک در سال تولید می شود و حاصل آن بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج سفید است که وارد بازار می شود.

وی با بیان اینکه رشت بیشترین اراضی کشاورزی استان را دارد تصریح کرد: استان گیلان حدود ۳۵ درصد از برنج کشور را تولید می کند.

شعبان نژاد افزود: با توجه به سیاست دولت، کشت برنج در همه استان ها به جز گیلان و مازندران تعطیل خواهد شد و سهم گیلان در تولید برنج تا ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آزمایش های دانشگاه علوم پزشکی  گفت: موسسه استاندارد، برنج گیلان را سالم ترین برنج ایران معرفی کرده است.

شعبان نژاد با اشاره به آتش زدن کاه و کلوش در روزهای ابتدایی مسئولیت خود در جهاد کشاورزی گیلان افزود: این آتش ها برای شهروندان بسیار آزار دهنده بود. با این کار هم سرمایه آتش زده می شد و هم سلامت شهروندان به خطر می افتاد.

وی در ادامه گفت: تلاش کرده ایم آتش زدن کاه و کلوش را به حداقل برسانیم. اگر تمام کاه و کلوش کشاورزی به فروش برسد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال نصیب کشاورزان گیلانی خواهد شد. کاه و کلوش می تواند در صنایع دستی، علوفه دام و سایر بخش ها استفاده شود.