معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به توقف واکسیناسیون کارکنان دستگاه های اجرایی استان، گفت: این کار برای سرعت بخشیدن به تزریق دُز دوم واکسن گروه های هدف انجام می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده در گفتگویی با اشاره به اینکه استان گیلان از نظر رنگ بندی کرونایی همانند روزها و هفته‌های گذشته قرمز است، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده کادر درمان و پرستاران خوشبختانه تعداد بستری‌های کرونایی از دو هزار بیمار اندکی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه البته شهروندان باید بدانند کاهش اندک بیماران بستری به معنای عادی شدن شرایط کرونایی در استان گیلان نیست، افزود: همچنان باید شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان همچنین به برخی گلایه‌های انجام شده در زمینه واکسیناسیون نوبت دوم کرونا در رشت اشاره کرد و گفت: در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مصوبات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این مصوبات به علوم پزشکی گیلان کمک می‌کند تا تزریق ۴۸ سازمان و نهادی که از وزارت بهداشت برای واکسیناسیون نامه داشتند تا هفته آینده متوقف کنیم، اضافه کرد: تمام ظرفیت استان بر روی تزریق دُز دوم واکسیناسیون کرونا متمرکز خواهد شد.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه به زمان و مکان تزریق دُز دوم واکسن به شهروندان رشتی از طریق تماس یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: ایجاد ازدحام در مراکز واکسیناسیون خود می‌تواند به محلی برای شیوع و انتقال بیشتر کرونا تبدیل شود.

وی ادامه داد: از فردا تمام مراکز واکسیناسیون رشت برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا به گروه‌های هدف فعال خواهد شد.