اینکه فردی تایید صلاحیت خود را از سوی هیات عالی استان دریافت کند، هیات های نظارت شهرستان ها نباید به اقدامات انجام شده واکنش نشان داده و اعتراض کنند و باید تابع قانون باشند.

به گزارش روابط عمومی هیات عالی نظارت شوراهای استان به ندای گیلان، به دنبال استعفای دسته جمعی اعضای هیات نظارت شهرستان لاهیجان در این مقطع حساس، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان گفت: بر اساس قانون اگر فردی یا افرادی از سمت خود استعفا دهند، باید فرد یا افرادی معتمد به سرعت جایگزین شوند.
وی اظهار داشت: در این دوره اعضای هیات های نظارت بر اساس نظرات نمایندگان شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده تا اقدامات قانونی خود را برای بررسی رد یا تایید صلاحیت افراد بر اساس نظرات مراجع چهارگانه انجام دهند.

دلخوش بیان داشت: بر اساس نظر قانونگذار پرونده های افرادی که در شهرستان ها رد صلاحیت شدند، پس از دریافت اعتراض از سوی آن افراد، برای بررسی مجدد و ارایه نظر نهایی به هیات عالی استان ارسال می شود که این هیات با برگزاری جلسات متعدد با حضور مراجع چهارگانه نسبت به ارایه نظر نهایی اقدام می کند.

رییس هیات عالی استان با اذعان بر اینکه، اعتراض به نتایج رد صلاحیت‌ داوطلبان، تسلیم شکایت به مرجع بالاتر می باشد و ما موظفیم با رافت اسلامی پاسخگو باشیم، افزود: اینکه فردی تایید صلاحیت خود را از سوی هیات عالی استان دریافت کند، هیات های نظارت شهرستان ها نباید به اقدامات انجام شده واکنش نشان داده و اعتراض کنند و  باید تابع قانون باشند.

دلخوش ادامه داد: همه افراد در هیات های نظارت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای پاسداری از قانون اساسی و حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات نظارت شهرستان لاهیجان می بایست با صعه صدر بیش تری رفتار می کردند زیرا افرادی که به تایید صلاحیت نهایی آنان در هیات عالی نظارت به بحث و بررسی گذاشته و منتج به نتیجه شد، بر اساس قانون و مستندات مراجع چهارگانه بوده است.

سید کاظم دلخوش در پایان، عدم تسلط به قوانین انتخابات و همچنین شیطنت برخی افراد را در این اقدام عجولانه اعضای 10 نفره هیات نظارت شهرستان لاهیجان موثر دانست و خاطر نشان کرد: بر همین اساس آقایان حجت الاسلام والمسلمین عباس صباحی به عنوان رییس ، محمد عباسپور، محمد حسین پاریاب، حبیب خیری و خلیل آقا بیگی به عنوان اعضای هیات نظارت شهرستان لاهیجان، شکراله میناب، سلمان اسداله نژاد و عبدالرضا ملکی به عنوان اعضای بخش مرکزی لاهیجان و حسین علیزاده، غفور منصوری و رحمت شیخ پور به عنوان اعضای هیات نظارت بخش رودبنه، جایگزین اعضای قبلی هیات نظارت شهرستان لاهیجان شدند.