استاندار گیلان اظهار کرد: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی با اشاره به جذب 99.7 اعتبارات منابع ملی سال 1400 ، از دستگاه های اجرایی که با تمام توان در جهت جذب این میزان اعتبار تلاش کردند قدردانی و بیان کرد: باید این روند در سال 1401 نیز تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای طرح هادی در استان و لزوم اصلاح برخی قسمت ها اشاره و تاکید کرد: طرح هادی به منظور توجه به روستاها، بازسازی، توسعه، ارتقاء کیفیت، آسایش، بهداشت محیط های مسکونی و سالم سازی محیط زیست جهت جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در نظر گرفته شده ، از اینرو باید دقت بالایی برای هریک از این کارکردها به کار گرفت.

 عباسی خاطرنشان کرد: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی ، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری باید همراه با کسب منفعت بیشتر برای مردم، ارزش افزوده بالاتر و نیز بالندگی تولید و اشتغال باشد، تصریح کرد: متولیان تغییر کاربری باید در چارچوب موازین قانونی و نگاه توجه به مسایل مهمی از جمله پسماند، دسترسی راحت به امکانات ضروری و نیز توسعه پایدار روستایی به صدور مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

استاندار گیلان همچنین به مجوزهای صادره برای واحدهای تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی باید روند صدور مجوزها را تسهیل کنند و پس از صدور در خصوص اجرای تعهدات و خدمات نظارت های کافی را به انجام رسانند.

در این جلسه؛ جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار، خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و هر یک از اعضا  نظرات خود را نیز بیان کردند.