مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت توجه به فرهنگ اصيل گیلانی و ترویج آداب، رسوم و سنن محلی و بومی را يكي از اولويت‌هاي اصلي سازمان فرهنگي ورزشي در سال ۱۳۹۴ دانست و بر برنامه‌ريزي دقيق و هدفمند براي توسعه و تعميق فرهنگ بومي گيلان تاکید کرد.

ندای گیلان:مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت توجه به فرهنگ اصيل گیلانی و ترویج آداب، رسوم و سنن محلی و بومی را يكي از اولويت‌هاي اصلي سازمان فرهنگي ورزشي در سال ۱۳۹۴ دانست و بر برنامه‌ريزي دقيق و هدفمند براي توسعه و تعميق فرهنگ بومي گيلان تاکید کرد.

عليرضا قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت  با اشاره به اينكه انجمن‌ها، تشكل‌هاي مردم‌نهاد و كارگروه‌هاي مختلفي اعم از انجمن قرآن و عترت، موسيقي، نمايش، شعر، شخصيت‌پردازي كودكان، فرهنگ بومي، هنرهاي تجسمي و سينماي ديجيتال در اين سازمان فعاليت مي‌كنند، گفت: خانه فرهنگ و هنر رشت همچنان پذيراي فعالان در رشته‌هاي مختلف فرهنگي، هنري و ادبي خواهد بود.

وي هدف اصلي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت را بالا بردن روحيه‌ شادابي و نشاط اجتماعي و همچنين ايجاد حس خودباوري در شهروندان از طريق اجراي برنامه‌هاي متنوع عنوان كرد و افزود: هرچه تنوع برنامه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري و ورزشي بيشتر باشد افراد و قشرهاي مختلفي از اجتماع با موضوعات اين برنامه‌ها مرتبط مي‌شوند. از اين رو با سوق دادن اين برنامه‌ها به سمت محلات و با اجراي سياست محله‌محوري افراد بسياري در اين برنامه‌ها مشاركت خواهند کرد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري رشت تصریح کرد: در سال ۹۴ برنامه‌هاي خوبي براي ايجاد خانه‌هاي محلات انجام خواهد ‌شد و اين خانه‌هاي محلات مي‌توانند يكي از پايگاه‌هاي مهم براي افزايش مشاركت مردمي در فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي باشند.

این مسئول فرهنگی تاكيد كرد: خوشبختانه با توجه به رويكرد مثبت شهردار رشت براي تمركززدايي از ستاد مركزي و اجراي  برنامه محله‌محوري، با بهره‌گيري از خانه محلات در اجراي برنامه‌هاي مختلف مناسبتي شهرداري رشت، برگزاري كلاس‌هاي مختلف آموزشي، هنري و فرهنگي با استفاده از مربيان مجرب و همچنين اجراي برنامه‌هاي متنوع در سال ۹۴ ، شاهد اثربخشي خانه‌هاي محلات خواهيم بود.

قانع تصريح كرد: برنامه‌هايي كه در خانه‌هاي‌ محلات برگزار مي‌شوند با مشاركت ادارات، نهادها و دستگاه‌هاي مختلف از جمله دفتر امور بانوان استانداري گيلان، بهزيستي و سازمان آموزش فني و حرفه‌اي، اداره‌كل آموزش و پرورش، اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامي رشت، اداره‌‌كل كتابخانه‌هاي استان و… انجام خواهند شد.

وی توجه به فرهنگ اصيل گیلانی و ترویج آداب، رسوم و سنن محلی و بومی را يكي از اولويت‌هاي اصلي سازمان فرهنگي ورزشي در سال ۱۳۹۴ دانست و با تاکید بر برنامه‌ريزي دقيق و هدفمند براي توسعه و تعميق فرهنگ بومي گيلان، یادآور شد: ما تلاش خواهيم كرد برنامه‌هاي سازمان ماهيت و زمينه‌اي بومي داشته باشند.