نشست مشترک رییس شورای شهر رشت با رییس و معاونین سازمان فنی و حرفه ای حول موضوع همکاری های دو جانبه برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،سید امیر حسین علوی با تبریک انتصاب مهندس حسینی به سمت ریاست سازمان فنی و حرفه ای گیلان برای وی در راستای انجام وظایف و ارائه خدمت به شهروندان آرزوی توفیق کرد و ادامه داد: در یک و سال و اندی از عمر شورای پنجم، مجموعه مدیریت شهری همواره تعاملی مثبت با سازمان فنی و حرفه ای داشته، لیکن معتقدیم با توجه به ظرفیت طرفین و حوزه فعالیت و امور محوله حساس میتوان با افزایش همکاری های مشترک و نظام مندی در ارائه خدمات به اهداف قابل توجه ای نائل آییم.

رییس شورای شهر رشت افزود: در شرایط بحران اشتغال موجود، حمایت از کسب و کارهای کوچک همواره مد نظر مدیریت شهری بوده و در این راستا جلسات مختلفی با سایر نهادهای متولی برگزار گردید. لیکن نتیجه مد نظر در این بین لحاظ نگردید. اگر سازمان فنی حرفه ای رویکردی مثبت و اجرایی را در خصوص آموزش هدفمند و نیاز آفرینی جهت ارائه دارد، مدیریت شهری با تمام توان امکانات لجستیکی خود از قبیل سرای محلات و امکانات نرم افزاری خود همچون وضع قوانین حمایتی در حوزه مدیریت شهری جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک را در اختیار قرار خواهد داد.
 علوی ادامه داد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که با حمایت از کسب و کارهای کوچک با محوریت خلاقیت و نوآوری میتواند درصد قابل توجه ای از تولید ناخالص یک کشور را به خود اختصاص دهد و نقش مهمی در رونق اقتصادی ایفا کند و در این بین توسعه منابع انسانی با آموزش های مورد نیاز نقشی محوری در ورود به دروازه توسعه پایدار دارد.
وی در انتها سرای محلات و بازارچه های سطح شهر را اماکنی مناسب جهت اشتغال نیروهای آموزش دیده فنی و حرفه ای دانست و از آمادگی شهرداری در خصوص حمایت از سیاست های فنی حرفه ای خبر داد.
حسینی با تقدیر از رویکرد مثبت رییس شورای شهر در خصوص توانمند سازی اقشار کم برخوردار و بکارگیری ظرفیت های موجود در این حوزه بر انجام اقدامات هدفمند تاکید کرد و خواستار تعامل حداکثری همه متولیان در خصوص ایجاد اشتغال های کوچک شد.
حسینی با بیان این موضوع که در حال حاضر فعالیت فنی و حرفه ای در قالب آموزش های سطحی به شاغلین و افراد جویای کار و از طریق ثبت نام در پرتال ورشته های محدود موجود میباشد.
وی ابراز داشت: تغییر رویکرد و نیاز سنجی آموزشی بازار کار تفکر مد نظر مدیریت سازمان میباشد که در این راستا نیازمند حمایت همه مسئولین و تجمیع ظرفیت های موجود میباشد.