امام جمعه شهرستان صومعه سرا از توسعه فعالیت های سازمان جهاددانشگاهی گیلان در شهرستان صومعه سرا خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری به همراه کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در دیدار با فریبرز جمالزاد رییس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، گفت: امروز فرصتی مهم است تا با ظرفیت ها و توانمندیهای جهاد دانشگاهی گیلان بیش از گذشته آشنا شویم.

وی افزود: وسعت کار در جهاد دانشگاهی گیلان زیاد است و با ظرفیت های خوبی که این سازمان دارد، می تواند در تحقق اهداف نظام در گیلان بسیار موثر عمل کند.

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی گیلان در سه بخش آموزش، پژوهش و فرهنگ فعالیتهای بسیار خوبی دارد، ادامه داد: بنا داریم از ظرفیت این سازمان توانمند در جهت تقویت بخش های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی شهرستان صومعه سرا بهره مند شویم تا شاهد رشد فعالیت های این سازمان در شهرستان صومعه سرا باشیم.

وی تصریح کرد: پژوهش و توجه به آن از توصیه های مهم دین مبارک اسلام است و اگر کارها بر اساس پژوهش انجام شود حتما اقدامات حساب شده و عالمانه تری در جامعه انجام خواهد شد.

امام جمعه شهرستان صومعه سرا ادامه داد: آموزش های قوی با بهره گیری از اساتید توانمند نسلی پر توان را برای اداره آینده کشور تربیت می کند.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی به منظور تقویت بخش فرهنگی، تصریح کرد: تقویت و ارتقای فرهنگ نوع دوستی،رعایت اصول اسلامی در بازار و دیگر موارد موجب خواهد شد که هر روزه به مشکلات اقتصادی دامن زده نشود و در زمان گرانی به جای خرید بیش از حد، مردم یکدیگر را به خرید به میزان نیاز تشویق کنند.

راشدی نوری با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به آموزش های تخصصی دارد و برای تحقق این امر باید از توانمندیهای سازمان جهاد دانشگاهی گیلان بهره ببریم، اضافه کرد: همچنین اختصاص بودجه مناسب به بخش های پژوهشی می تواند راهکار اصلی حل بسیاری از موانع و مشکلات باشد.