مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ‌با مشارکت گسترده خیران گیلانی‌ ضیافت ‌بزرگ افطاری و اطعام ایتام در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،علیرضا محمدی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ کمیته امداد گیلان پنج‌شنبه 10 خرداد همزمان با پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ضیافت بزرگ افطاری و اطعام ایتام را در مصلی شهر رشت برگزار می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد ‌استان گیلان عنوان کرد:‌ این سفره افطاری و اطعام در قالب برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان،‌ استاندار،‌‌ حامیان ایتام،‌ مددجویان تحت پوشش و سایر مسئولان در مصلی بزرگ امام خمینی(‌ره)‌ رشت برگزار می‌شود.

محمدی از برگزاری مراسم‌های مشابه این‌چنینی در دیگر مناطق استان خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که توسط‌ کمیته امداد استان گیلان انجام ‌شده است ضیافت‌های افطاری و اکرام ایتام با مشارکت خیران در مراکز شهرستان‌های استان نیز برپا خواهد شد.

وی برنامه‌هایی که در ‌طول سال در راستای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برگزار می‌شوند را برشمرد و تصریح کرد:‌ این برنامه‌ها در دو قالب ملی نظیر جشن نیکوکاری،‌ جشن عاطفه‌ها و یا به صورت مناسبتی مثل ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان گیلان اجرا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد ‌استان گیلان از مشارکت خیران در برپایی سفره‌های افطار خبر داد و بیان داشت:‌ برای ‌برپایی سفره‌های افطاری‌، کمیته امداد ‌گیلان حتی یک ریال پرداخت نمی‌کند و همه هزینه‌ها با محوریت مساجد و توسط مردم نیکوکار و خیران تقبل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از خیران در هتل‌ها و یا رستوران‌های شخصی خود اقدام به اطعام نیازمندان ‌در ایام ماه مبارک رمضان می‌کنند عنوان کرد: علاوه بر این برخی از خیران نیکوکار استان نیز با هزینه‌ شخصی به برپایی سفره‌های افطار در منازل خود مبادرت می‌ورزند.

وی به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج سنت‌های اسلامی و مشارکت در امور خیریه اشاره کرد و ابراز داشت:‌ امیدواریم با مشارکت مثبت اهالی فرهنگ و رسانه روز به روز شاهد تعالی فرهنگ ناب کمک به همنوع و مشارکت مردم نیکوکار و خیران در امر کمک به محرومان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد ‌استان گیلان ‌در مورد اجرای طرح توزیع سبدهای کالا در قالب جیره خشک غذایی نیز اظهار داشت:‌ امسال برای نخستین بار یکسری کیسه‌ها در بین مردم توزیع می‌شود تا با توجه به وسع خود نسبت به پر کردن آن با اقلام خشک غذایی فاسدنشدنی اقدام کنند.

محمدی تعداد این سبد‌های کالا را بیش از 10 هزار عدد عنوان کرد و ابراز داشت:‌ ارزش ریالی محتویات هرکدام از این سبد‌های غذایی حدود یک میلیون ریال برآورد می‌شود که پس از جمع‌آوری و تکمیل،‌‌ با همراهی مسئولان و مردم نیکوکار به نیازمندان در درب منازلشان تحویل داده می‌شود./تسنیم