معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار امسال در استان توزیع شد.

به گزارش ندای گیلان،میرحجت علی اکبرنژاد ، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار امسال در استان توزیع شد.

او افزود: در این مدت بیش از ۵ و نیم میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌ها انجام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در این مدت ۸۷ هزار و ۴۳۶ تن ذرت و ۷۰ هزار و ۲۵۶ تن نهاده کنجاله سویا نیز در اختیار واحد‌های پرورش مرغ گوشتی استان قرار گرفت.

اکبرنژاد افزود: این مقدار نهاده، بیش از ۷ درصد نهاده ذرت و حدود ۲ درصد نهاده سویا مورد نیاز واحد‌های پرورش مرغ صنعتی گیلان را تامین کرد.

او گفت: از ۲۵ مرداد امسال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، نهاده‌های خوراکی طیور با در نظر گرفتن میزان مرغ توزیع شده به نرخ مصوب که شرکت‌های زنجیره تولید و تعاونی‌های مرغداران توزیع می‌کنند، بین واحد‌های تولیدی توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان افزود: شرط اختصاص و میزان نهاده به واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، مقدار مرغ تحویلی به نرخ مصوب در دوره قبل محاسبه و در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود.

میرحجت علی اکبرنژاد گفت: استقبال مرغداران از این طرح در روز‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و مقدار مرغ عرضه شده به نرخ مصوب نیز به بیش از ۲۰۰ تن در روز رسیده است.

او تصریح کرد : حدود ۸۸۰ واحد مرغداری با ظرفیت حدود ۱۹ میلیون قطعه در گیلان فعال است.