مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی ۲۶۶ تُن نهاده در میان ۷۷۸ خانوار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد گیلان به صورت رایگان توزیع شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس اهرابی امروز در نشست با معاونین با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده دامی مشکلات جدی را برای مجریان طرح‌های دامداری در تأمین خوراک به دنبال داشته است، افزود: به منظور پایدارسازی طرح‌های دامداری در سال گذشته ۲۶۶ تُن نهاده دامی میان مددجویان کمیته امداد توزیع شد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: توزیع این نهاده‌ها در همین راستا بوده و این میزان نهاده به صورت رایگان بین ۷۷۸ خانواده مددجوی تحت پوشش توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله بر حسب قیمت مصوب یارانه‌ای حدود یک میلیارد تومان بود، اضافه کرد: بیش از ۲۰ هزار و ۵۳۰ رأس دام سبک و سنگین از طریق تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد داده شده است.

اهرابی ادامه داد: این کار با هدف جبران خسارت ناشی از خشکسالی و کمک به نگهداشت دام بین دامداران تحت حمایت این نهاد انجام شده است.

خبرنگار: مرضیه عسکرپور خوشدل