فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:بیش از 40 هزار بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می شود.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم مرحله دوم “رزمایش مواسات ۲” اظهار داشت: فاز دوم از مرحله دوم رزمایش مواسات در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و کمک به نیازمندان آغاز شد و در این مرحله قرار است بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که مردم خیر گیلان همچون گذشته در کمک به همنوعان خود درخشیدند و این بسته‌های معیشتی نیز عمدتاً توسط عزاداران حسینی و خیران تهیه شد و قرار است در سراسر استان گیلان از امروز تا روز عاشورا توزیع شود.

وی با بیان اینکه ۴ هزار بسته معیشتی در این مرحله از رزمایش مواسات توسط سازمان بسیج مستضعفین کشور و مابقی توسط خیران، کارخانه‌داران و عزاداران در اختیار ما قرار گرفته است افزود: ارزش ریالی این بسته‌ها حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های معیشتی از امروز آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: ارزش ریالی بسته‌های معیشتی این مرحله در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان است که بین نیازمندانی که توسط هیئت امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت شناسایی شدند توزیع می‌شود.

وی در پاسخ به علت استفاده از برنج خارجی در این بسته‌ها گفت: برنج داخلی به اندازه کافی در بازار موجود نیست و قیمت برنج هندی نیز در نهایت پایین‌تر است؛ البته سپاه در توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از برنج محلی استفاده کرده است اما در بسته‌هایی که از مرکز به ما داده شده است دخل و تصرف نمی‌کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مابقی اقلام موجود در بسته‌های معیشتی مانند روغن، رب، ماکارونی و تن ماهی ایرانی هستند عنوان کرد: این بسته‌های معیشتی با حفظ عزت افراد شناسایی شده و به‌صورت شبانه به‌دست آنان می‌رسد زیرا این افراد فقیر نیستند و تنها به‌دلیل کرونا نیازمند دریافت کمک هستند.

تسنیم