معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به توزیع اقلام تولید شده در ۵۹ داروخانه استان گیلان اشاره کرد و گفت: روزانه به هر داروخانه ۱۵۰۰ عدد ماسک داده می‌شود. خوشبختانه در زمینه محلول‌های ضدعفونی کننده با توجه میزان تولید کمبودی وجود ندارد.

به گزارش ندای گیلان،آرش فرزام صفت با اشاره به کمبود در برخی از اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در استان گیلان، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن تقاضا برای استفاده از ماسک و محلول و ژل های ضد عفونی کننده افزایش یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا چهار واحد تولیدی در حوزه اقلام بهداشتی و پزشکی اعم از ماسک و مواد و ژل های ضد عفونی کننده اقدام می‌کردند، افزود: با افزایش تقاضا این تعداد در حال حاضر به ۱۵ واحد در استان گیلان رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به میزان تولید اقلام بهداشتی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد روزانه ۳۵ تن تولید ضدعفونی معادل ۲۰۰ هزار عدد محلول و ژل ضد عفونی، بیش از ۵۰۰ هزار پد الکلی و ۵۰ هزار عدد ماسک در استان گیلان به صورت روزانه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان جدای از تولید توسط مردم و خیران و سازمان‌های مردم نهاد است، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد یک جهش در زمینه تقاضای اقلام بهداشتی بودیم که با توجه به میزان تولید استان که محدود و تنها برای مصارف مراکز درمانی بود با کمبودهایی رو به رو بودیم که این به فرهنگ ربطی نداشته فقط مردم احساس خطر کرده و به سمت استفاده از این اقلام روی آورند.

فرزام صفت در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تقاضا در زمینه اقلام بهداشتی اعم از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده خارج از مقدار تولید استان گیلان و حتی کشور بود، بیان کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم با افزایش تولید بخشی از نیازها تأمین شده اما هنوز در حوزه توزیع نیازمند نظارت بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در استان گیلان برای تولید محلول‌های ضدعفونی کننده نیازمند ۲۵ هزار لیتر الکل هستند که اقداماتی در این زمینه انجام شد، افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا یک کارخانه تولید الکل در رودبار الکل مورد نیاز استان را تأمین می‌کرد خوشبختانه با اقدامات انجام شده الکل مورد نیاز واحدهای تولید برای تولید روزانه تأمین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به توزیع اقلام تولید شده در ۵۹ داروخانه استان گیلان اشاره کرد و گفت: روزانه به هر داروخانه ۱۵۰۰ عدد ماسک داده می‌شود. خوشبختانه در زمینه محلول‌های ضدعفونی کننده با توجه میزان تولید کمبودی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده از سوی برخی افراد سودجو شاهد احتکار و فروش اقلام بهداشتی به قیمتی بالاتر از قیمت‌های مصوب هستیم، تصریح کرد: توزیع اقلام باید به گونه‌ای باشد که مردم به آرامش برسند اما رد این میان مهم‌ترین نکته ماندن در خانه است تا این اقلام توسط افراد نیازمند به حضور در اجتماع استفاده شود.

فرزام صفت به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و همچنین استان برای حمایت از اقشار آسیب پذیر اشاره و اظهار کرد: به بانک‌ها نیز ابلاغ شده تا پایان فروردین جریمه تأخیر در زمینه تسهیلات پرداخت شده دریافت نکنند البته برخی سامانه‌های بانکی چون از قبل برنامه ریزی شده‌اند در این روزها نیز پیامک واریز اقساط ارسال می‌کند که مردم نگران این موضوع نباشند.