مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به آغاز پویش «ایران سرسبز، ایران قوی»، گفت: در قالب این پویش دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در گیلان توزیع و غرس می شود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت،حامد اختری اظهار کرد: پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» در استان گیلان همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد، همزمان با سراسر کشور پویش ایران سرسبز ایران قوی در گیلان نیز با حضور استاندارد آغاز شد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان برای اجرای این پویش برنامه‌های مختلفی در قالب زراعت چوب، غرس نهال توسط منابع طبیعی و اهدای نهال به مردم، نهادها و سازمان‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه اضافه کرد: در مجموع حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال از امروز تا هفته منابع طبیعی در استان گیلان توزیع و غرس می‌شود.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم تا پایان فروردین ماه که فصل کاشت درخت است اهدای نهال رایگان به مردم را انجام دهیم، ادامه داد: در همین راستا در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی کاشت، نگهداری و اصلاح مناطق جنگلی انجام می‌شود.

اختری با تأکید بر اینکه تلاش برای استمرار اجرای نهضت سبز برای داشتن ایرانی قوی در استان گیلان، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در زمینه تعداد نهال‌های اهدای شاهد افزایش هستیم.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان گیلان توزیع و غرس شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان تصریح کرد: برنامه‌های مهم این اداره کل تلاش برای جذب اعتبار برای نگهداری از نهال‌های غرس شده در سال‌های گذشته است که در صورت تحقق این امر اقدامات خوبی در زمینه توسعه جنگل داری در گیلان انجام می‌شود.