رییس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان با بیان اینکه مرغ به هیچ وجه گران نیست و اگر دولت قصد دارد مرغ ارزانتر به مردم بدهد باید به تولیدکنندگان یارانه بدهد

به گزارش ندای گیلان،حبیب اسدالله‌نژاد با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای گذشته و پیش بینی امکان افزایش بیشتر آن در ایام عید گفت:مرغداران در ماه‌های گذشته به علت پایین بودن قیمت مرغ به شدت دچار زیان شده‌اند و به ازای هر کیلوگرم مرغ گاهاً تا هزار تومان هم ضرر کرده اند و این زیان ها باعث شده تا آنها در شرایط بسیار بدی قراربگیرند و به بانک ها و افراد حقیقی و حقوقی بدهکار باشند.

وی افزود:مردم و مسئولین به ارزان بودن مرغ و زبان مرغداران عادت کرده‌اند، بدون توجه به علت بالا رفتن قیمت مرغ به کوچکترین افزایش قیمتی حساسیت نشان می دهند و این اصلا خوب نیست.

اسدالله نژاد ادامه داد:جوجه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید مرغ در ایام عید به ازای هر قطعه با احتساب بیمه 2900 تومان خریداری شده و افزایش قیمت جوجه به تنهایی باعث افزایش 10 درصدی قیمت تمام شده مرغ شده است.

وی افزود: این در حالیست که قبل از آن هم قیمت تمام شده با قیمت فروش همخوانی نداشته است و قیمت اعلامی 7هزار و 500 تومانی دولت برای جوجه هزار تومانی در طول سال محقق نشده بود.

 رییس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان با بیان اینکه مرغ به هیچ وجه گران نیست و اگر دولت قصد دارد مرغ ارزانتر به مردم بدهد باید به تولیدکنندگان یارانه بدهد،از توزیع مرغ منجمد با قیمت بسیار پایین برای شکستن قیمت واقعی مرغ انتقاد کرد و گفت: واقعی شدن قیمت مرغ با توجه به سرانه مصرف مرغ در کشور،هزینه آنچنانی به مردم تحمیل نمی کند اما کمر خمیده صنعت مرغ را می شکند،فلذا سیاست های سطحی این چنینی نسبت به صنعت مرغداری می تواند بلایی را که بر سر برنج، چای،ابریشم و سایر بخش های کشاورزی آورده، بر سر صنعت نیمه جان مرغداری هم بیاورد.

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت جهاد کشاورزی بعنوان دستگاه متولی تولید و تنظیم بازار با کسب تجربه از اشتباهات فاحشی که در گذشته نسبت به تولید کنندگان مرغ داشته،با تقویت عقبه کارشناسی به کمک تشکلها و به دور از ایجاد امتیازات ویژه برای برخی مجموعه ها و افراد و اتخاذ سیاست های مناسب به پویایی و رهایی صنعت از وضع موجود کمک کند.