رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از ۱۰ هزار اصله نهال رایگان در فومن توزیع می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از فومن، رسول نوروزی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان فومن توزیع می‌شود.

وی افزود: هفته منابع طبیعی بهترین فرصت برای ارائه طرح، ایده پردازی با هدف آگاه سازی و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی است بر همین اساس و در جهت فرهنگ سازی کاشت نهال در مناطق مختلف فومن در طول هفته غرس می‌شود.

نوروزی با اشاره به توزیع نهال از گونه‌های جنگلی، صنوبر، بلوط، کاج‌های زینتی، ون و افرا در این هفته، اضافه کرد: برای اجرای مطلوب‌تر برنامه‌ها سعی شده مراسم‌های مختلف با حضور پررنگ مردم و مسئولین برگزار شود.

رئیس منابع طبیعی فومن با اشاره به انسجام گروهی و تعامل در اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود برای هدایت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی به آحاد جامعه همه باید همگام باشیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۷ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی در فومن رفع تصرف شده است، تصریح کرد: در همین ایام حدود ۱۱۳ دستگاه خودرو حامل چوب قاچاق توقیف شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه ۹۴۶ اصله چوب جنگلی پس از توقیف این خودروها کشف شده است، افزود: متخلفین ۳۵۰ میلیون تومان در حق دولت جریمه شدند.

رئیس منابع طبیعی فومن تصریح کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف و تصرف را به سامانه ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.