شفقی با اشاره به اینکه در طول خطوط فشار ضعیف رشت مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در بارش برف سنگین بهمن ماه نتیجه آن را شاهد بودیم .

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،سیروس شفقی در کارگروه گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رشت با جمعیت حدود 920 هزار نفر حدود 38 درصد جمعیت استان را در خود جای داده است اظهار کرد:این آمار بدون احتساب جمعیت شناوریست که طی طول روز در شهر رشت شاهد هستیم.

فرماندار رشت با تصریح بر اینکه بالاترین  تراکم جمعیت در کشور 46 نفر در کیلومتر مربع ، استان گیلان 177 نفر و شهرستان رشت 501 نفر در هر کیلومتر مریع است افزود:در 3 سال گذشته هم اعتبارات مصوب این شهرستان، در سال ۹۳ هیجده و شش دهم درصد ، در ۹۴ هفده درصد و در سال ۹۵ نوزده و یک دهم درصد بوده است.
وی تاکید کرد:با توجه به نقش و عملکردی که شهرستان رشت به عنوان مرکزیت استان ایفا میکند،تخصیص اعتبارات هم باید متناسب با این عملکرد باشد.

شفقی با اشاره به اینکه در  طول خطوط فشار ضعیف رشت مقام دوم استان را  به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در بارش برف سنگین بهمن ماه  نتیجه آن را شاهد بودیم .

فرماندار رشت تصریح کرد:در سیمای برخورداری از آب شرب روستایی آمار  77 درصد برای کل کشور، 70 درصد برای  گیلان و 65 درصد را برای شهرستان رشت شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه سرانه برخورداری از فضاهای ورزشی در کل کشور بطور میانگین به ازای هر هزار نفر 356 سانتی مترمربع،در استان گیلان 369 سانتی متر مربع و در شهرستان رشت 149 سانتی متر مربع است گفت:در این بخش شهرستان رشت رتبه پانزدهم را در استان به خود اختصاص داده است.

شفقی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی سرپوشیده هم به ازای هر هزار نفر چمعیت در کشور 71 سانتی متر مربع،استان گیلان 77 سانتی متر مربع و شهرستان رشت 53 سانتی متر مربع است بیان داشت:در این آمارهم رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان رشت در آسفالت راه روستایی رتبه پنجم استان را به خود اختصاص داه است افزود: سرانه مرکز بهداشت هم به ازای هر 10000 نفر جمعیت در کل کشور متوسط 0.8 ،در گیلان 0.6 و در رشت 0.3 است.

فرماندار رشت در پایان خواستار توزیع بودجه در استان گیلان بر اساس تراکم جمعیت شهرستان ها شد.