سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به چالش های اجتماعی حاشیه نشینی در گیلان گفت: توجه به مشکلات حاشیه نشینان یک ضرورت اجتماعی است.

نداي گيلان به نقل از خبر گذاري مهر: یونس رنجکش در جلسه کمیته ساماندهی فرهنگی و اجتماعی مناطق ویژه استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه توجه به مشکلات حاشیه نشینان یک ضرورت اجتماعی است اظهار کرد: متاسفانه حاشیه نشینی در برخی از شهرهای گیلان معضلات زیادی را به بار آورده که بی تفاوتی نسبت به ساکنان این مناطق را غیر قابل توجیه می کند.1855849

وی با اشاره به سیاست های موجود درباره پیشگیری از بروز حاشیه نشینی تصریح کرد: هرچند سیاست ها در راستای پیشگیری از بروز حاشیه نشینی است ولی نمی توان وجود مناطق حاشیه نشین در شهرها را انکار کرد.

رنجکش تاکید کرد: کلیه دستگاه اجرایی مرتبط با معضل حاشیه نشینی باید تلاش کنند تا با همگرایی در حوزه های مختلف، زمینه های توسعه حاشیه نشینی در شهرها را کاهش دهند.

 وی با اشاره به وضعیت استان گیلان در خصوص حاشیه نشینی گفت: هرچند وضعیت حاشیه نشینی در گیلان به خصوص در شهر رشت و لنگرود به شرایط حاد نرسیده ولی باید با کنترل این معضل مانع گسترش آن و بروز وضعیت حاد در این مناطق شویم.

رنجکش در ادامه به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: ارائه برنامه های جامع در راستای سیاست های پیشگیرانه در کنترل جمعیت ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی و همچنین پیش بینی خدمات فرهنگی و اجتماعی جهت کاهش تهدیدات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین از اولویت های برنامه ششم توسعه در این بخش است.

وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی شهرداری ها در جلوگیری از گسترش این مناطق تصریح کرد: مسئولیت شهرداری ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و نقطه اولیه مقابله با گسترش این مناطق، در شهرداری ها است.