فرماندار رشت توجه به مسائل فرهنگی شهرستان به عنوان یک دغدغه را از اولویت های پیش روی فرمانداری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت طلاب و حوزه های علمیه  می تواند در این مسیر بسیار کارگشا باشد.

به گزارش ندای گلان،مهندس فتح اللهی فرماندار رشت در نشست با مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه گیلان با قدردانی از برنامه‌های فرهنگی این مرکز، تصریح کرد:  فرمانداری شهرستان رشت، از همه ظرفیت های موجود  در جهت کمک به مرکز خدمات حوزه های علمیه استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به گستردگی طلاب زیرمجموعه این مرکز، ابراز امیدواری کرد: با ارتباط بیشتر میان مرکز خدمات حوزه های علمیه  با فرمانداری، بتوان گام های خوبی در جهت رفع مشکلات طلاب و حوزویان برداشته شود.

فرماندار رشت توجه به مسائل فرهنگی شهرستان به عنوان یک دغدغه را از اولویت های پیش روی فرمانداری دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت طلاب و حوزه های علمیه  می تواند در این مسیر بسیار کارگشا باشد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گیلان نیز در این نشست با تشریح عملکرد این مرکز، افزود: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی، پرداخت وام قرض‌الحسنه، ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و … ازجمله فعالیت‌های مرکز خدمات محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین نیای لاکانی با اشاره به اینکه ارائه خدمات هدفمند به طلاب و روحانیان سراسر کشور یکی از رویکردهای اصلی مرکز خدمات است، اظهار داشت: خدمات این مرکز به صورت یکسان بین طلاب اهل تسنن و شیعه ارائه می‌شود و همان‌طور که یک طلبه شیعه در استان خدمات را دریافت می‌کند طلاب اهل تسنن هم نیز به همان اندازه از خدمات مرکز بهره‌مند می‌شوند.