رئیس شورای شهر رشت گفت:جهاددانشگاهی با برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن خدمت بزرگی را به صنعت ساخت‌وساز کشور و استان ارائه می‌دهد.

ندای گیلان:رئیس شورای شهر رشت گفت:جهاددانشگاهی با برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوریهای نوین بتن خدمت بزرگی را به صنعت ساخت‌وساز کشور و استان ارائه می‌دهد.

عباس صابردر خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات بتن اظهار کرد: امروزه توجه به فناوری‌های نوین در صنعت بتن از نیازها و واجبات در صنعت ساخت‌وساز کشور است .

وی ادامه داد: ما باید از سیستم سنتی در تمامی امور جدا شویم و با توجه به اینکه در بحث ساخت‌وساز، بتن از مصالح اصلی محسوب می‌شود و خود از ترکیب آب، سیمان، شن، ماسه و … به دست می‌آید امروزه هنوز از شیوه‌های سنتی برای ساخت‌سازهای بتی استفاده می‌شود هر چند که در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی برای بالا برد مقاومت بتن صورت گرفته است اما به دلیل سنتی بودن ساخت‌وساز کمتر به این مهم پرداخته شده است .

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه با استفاده از برخی از افزودنی‌ها مقاومت بتن را افزایش می‌دهند و بازدهی بیشتری را شاهد هستیم این کوچک شدن ابعاد و افزایش مقاومت خود به نوعی باعث صرفه‌جویی در مصالح مصرفی می‌شود .

عضو نظام مهندسی استان گیلان با اشاره به شرایط آب و هوایی گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین مصالح مورد استفاده در گیلان برای ساخت‌وساز بتن است و اینجاست که باید استادکاران و مهندسین جامعه با آخرین فناوری های نوین بتن آشنا باشند تا ما شاهد استفاده درست از بتن و کمترین آسیب به محیط زیست باشیم.

وی اضافه کرد: برگزاری این کنفرانس برای اولین بار در استان گیلان می‌تواند تولیدکنندگان بتن، فعالان عرصه ساخت‌وساز را در کنار جامعه دانشگاهی و متخصصان بتن قرار دهد و این امر می‌تواند باعث تحولی بزرگ در امر ساخت‌وساز شود .

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بسیاری از تحقیقاتی که توسط محققین در زمینه بتن صورت گرفته است در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند افزود: ما باید به تحقیقاتی که در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد شکل عملیاتی دهیم و تحقیقات صورت گرفته را در عرصه عمل اجرایی کنیم.

وی متذکرشد: ما اگر به دنبال ساخت‌وسازهای درست و اصولی هستیم باید همانطور که مقاومت را در محیط آزمایشگاه‌ها بالا می‌بریم در گارگاه‌هایمان نیز بالا ببریم  .

مهندس صابردر پایان گفت: جهاددانشگاهی با برگزاری این کنفرانس خدمت بزرگی را به صنعت ساخت‌وساز کشور و استان ارائه می‌دهد و این یکی از راه‌های شناساندن علمی بتن با مقاومت بالا به جامعه است و امیدواریم شاهد نتایج خوب این کنفرانس و تحقیقات در عرصه ساخت‌وساز باشیم.