فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توجه به حفظ امنیت و پیشگیری از آسیب های وارده به زیر ساخت ها یک اصل مهم در پدافند غیر عامل است که مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در کار گاه آموزشی -توجیهی آشنایی با عملکرد و تهدیدات ایستگاه تقویت فشار گاز چلوند بیان کرد: عدم توجه به نگهداری صحیح و تامین امنیت زیر ساخت و تاسیسات می تواند تشدید آسیب ها و هزینه ها در مواقع بحران را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت : هرگونه اشتباه کوچک و نادیده گرفتن نقاط ضربه پذیری تاسیسات زیر ساختی می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد که در این میان مدیریت نگهداری از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی به وجود تاسیساتی چون ایستگاه تنظیم فشار انتقال گاز در آستارا به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در این شهرستان اشاره کرد که به دلیل برخورداری از اهمیت بالا و استراتژیک برای کشور نیازمند توجه جدی در بخش پدافند غیر عامل دارد.

رییس شورای عالی پدافند غیر عامل شهرستان آستارا ادامه داد: اینگونه تاسیسات از ابعاد مختلف حائز اهمیت است که باید فرصت ها و تهدیدات اجرا به خوبی شناخت .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل خواستار توجه مدیران در این زمینه و بهره مندی از ظرفیت های رسانه ای در اگاهی بخشی به مردم شد.

رنجکش اظهار داشت : اطلاع رسانی به موقع موجب پیشگیری و کاهش هزینه ها در مواقع بحران و حادثه می شود.

در این جلسه توجیهی یکی از  کارشناسان شرکت گاز به ارائه توضیحاتی پیرامون اهمیت ایستگاه تقویت فشار گاز چلوند و تهدیدات و چالش های پیرامون این ایستگاه و اقدامات در نظر گرفته شده در مدیریت پدافند غیر عامل در این مجموعه پرداخت.