حاج‌محمدی با اشاره به برف‌روبی در سطح شهر رشت گفت: با توجه به وسعت و بزرگی شهر که دارای بیش از 2 میلیون مترمربع سطح معابر اعم از معابر اصلی و فرعی است باید یک میلیون مترمکعب برداشت برف در شهر انجام می‌شد.

به گزارش ندای گیلان،ناصر حاج‌محمدی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کنونی شهر رشت اظهار داشت: عملیات برف‌روبی با استفاده از ماشین‌آلات در سطح شهر در حال انجام است تا جایی‌ که ۵۴ دستگاه ماشین‌آلات مختلف در نقاط مختلف شهر رشت در حال کار هستند.

شهردار رشت از بازگشایی محورهای اصلی رفت و آمد و راه‌های مواصلاتی سطح شهر رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم وسیع بارش برف اما به‌صورت ۲۴ ساعته در حال انجام کارهای اساسی برای حفظ آرامش شهر بودیم و مسیرها هم‌اکنون باز است.

وی بیان داشت: از آغاز لحظه بارش برف تاکنون کل مجموعه ۱۲۰ نفره مدیریت شهری اعم از اعضای شورا، شهرداری، معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه و مدیران نواحی محل کار خود را ترک نکرده و حتی برای دقیقه‌ای استراحت نداشتند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اگر وقفه‌ای در روند خدمت‌رسانی اتفاق افتاد به‌دلیل تغییر شیفت‌ها بوده و از طرفی سرعت بارش برف از ۲۲ تا ۲ بامداد به‌گونه‌ای بود که توان و پتانسیل شهرداری در مقابل آن کم آورد.

حاج‌محمدی با اشاره به برف‌روبی در سطح شهر رشت گفت: با توجه به وسعت و بزرگی شهر که دارای بیش از ۲ میلیون مترمربع سطح معابر اعم از معابر اصلی و فرعی است باید یک میلیون مترمکعب برداشت برف در شهر انجام می‌شد و در لحظه شدت گرفتن برف تا آخرین لحظه تمام توان ماشین‌آلات شهرداری به‌کار گرفته شد و حتی یک محور اصلی شهر مسدود نشد.

شهردار رشت با بیان اینکه تلاش و اقدامات لازم برای بازگشایی معابر فرعی شهر در حال انجام است خاطرنشان کرد: بنده به همراه دادستان استان در نقاط مختلف شهر حضور یافته و از نزدیک وضعیت را بررسی کردیم و برای یخبندان نیز از قبل تدابیر لازم اندیشیده شده که یکی از آن‌ها پاشیدن مخلوط شن، ماسه و نمک در جاده است.

حاج‌محمدی از اضافه شدن ۱۰ دستگاه گریدر به مجموع ماشین‌آلات شهرداری رشت خبر داد و گفت: مطالبات مردم در مورد باز شدن سریع‌تر کوچه‌ها و معابر شهر رشت‌ کاملاً به‌حق است و شهرداری نیز تمام توان خود را به‌کار گرفته اما مسئله پتانسیل شهرداری نیز باید در نظر گرفته شود و در برخی مسیرها مانند محله حمیدیان و قسمتی از معلولین که مشکلاتی وجود داشت با افزایش ماشین‌آلات بازگشایی شد.