سیده حمیرا ذکی‌پور در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با تاکید بر توجه به موضوع‌های فرهنگی در جامعه اظهار کرد: اوقات فراغت فرصتی برای غنی‌سازی فرهنگ محسوب می‌شود.

ندای گیلان:سیده حمیرا ذکی‌پور در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با تاکید بر توجه به موضوع‌های فرهنگی در جامعه اظهار کرد: اوقات فراغت فرصتی برای غنی‌سازی فرهنگ محسوب می‌شود.

وی به استقرار دبیرخانه اوقات فراغت در آموزش و پرورش گیلان از سال گذشته اشاره کرد و افزود: رویکرد «هر دانش‌آموز یک مهارت» در برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

ذکی‌پور ایجاد مهارت را نیازمند حرکت جمعی خواند و تصریح کرد: انتظار داریم فضای فرهنگی شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌ها به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شود.

معاون فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید براینکه اجرای برنامه در رصدخانه و دیگر مکان‌های فرهنگی نیازمند سیاست متمرکز است، بیان کرد: توانمندسازی مشاوران پرورشی و دانش‌آموزان در حوزه اجتماعی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در استان است.

این مسئول فعالیت کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، جمعیت هلال‌احمر و گردشگری را فرصت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در کانون‌های تابستانی و مدارس گیلان اجرایی می‌شود.

ذکی‌پور خواستار تجهیز مدارس به منظور اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در گیلان شد و خاطرنشان کرد: اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی، مناطق محروم و مرزی به اردوهای آرمانی حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست، یادآور شد: اختصاص اعتبارات به آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه است.