قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اسکله کشتی های "رو رو" را در مجتمع بندری کاسپین می سازد.
به گزارش ندای گیلان از بندر انزلی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، طبق قراردادی که در اوایل هفته آینده به امضای دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خواهد رسید، ساخت یک پست اسکله رو رو به منظور تکمیل زیرساخت های بندری مجتع بندری کاسپین در دستور کار قرار می گیرد.

بنابراین گزارش هم اکنون سه پست اسکله از فاز نخست مجتمع بندری کاسپین ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات احداث دو پست باقی مانده این فاز را در مرحله اجرا دارد.

لازم به ذکر است ساخت موج شکن بال شرقی مجتمع بندری کاسپین پیش از این از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این منطقه انجام شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است کشتی های رو رو برای حمل خودرو و سایر محموله های طراحی شده که روی چرخ قرار دارند استفاده می شوند. کشتی رو رو دارای پل های متحرکی است که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد در نتیجه کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل بهمراه افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا از مهمترین ویژه گی های این نوع اسکله های عنوان می شود.