زارع در خصوص پوشش دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت:مدارس مجاز به اجبار خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید نیستند و تهیه لباس جدید به اختیار اولیاء بوده و الزامی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) سیره زندگی ائمه اطهار را راهگشای جامعه بشریت در همه ادوار دانست و اظهار کرد: لازم است سبک زندگی اسلامی و الگوهای ممتاز آن به نسل جوان معرفی شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در بالندگی و رشد فکری کودکان و نوجوانان گفت:  با آموزش مهارت های زندگی و نیز اصول تحکیم خانواده، می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی افتد مگر اینکه از مسیر آموزش و پرورش بگذرد بر این اساس؛ آنچه آینده کشور را می‌سازد، اجرای برنامه‌های این نهاد تحول‌آفرین است.

استاندار گیلان به تحولات چند دهه اخیر در حوزه آموزش و سواد آموزشی اشاره و اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی؛ آموزش و سطح سواد در کشور به طور چشمگیری ارتقاء یافته و اکنون نیز با وجود تعطیلی مدارس پس از شیوع کرونا ، آموزش و پرورش پروژه بزرگی را در سطح ملی و با استفاده از شبکه شاد انجام داد و می‌توان گفت با تاسیس این شبکه آموزشی، فرآیند آموزش در دوران کرونا مدیریت شد.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: معتقدم در شرایط کرونا به سمت آموزش الکترونیکی سوق یافتیم و اکنون این فرصت فراهم‌ شده که دقیق‌تر در این‌باره برنامه‌ریزی کرده و بستر فضای مجازی را تقویت کنیم، بر این اساس لازم است با استفاده از فرصت‌های جدید و بازنگری در روش و کیفیت دستیابی به اهداف؛ در خصوص تولید و ارائه محتوا در بستر فضای مجازی متناسب با ظرفیت ها برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر زارع تلاش برای همه گیری آموزش های مجازی را امری مهم خواند و افزود: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید لازم است اداره کل آموزش و پرورش ، نسبت به رفع دغدغه های خانواده ها در خصوص دایر شدن مدارس و برگزاری کلاس های حضوری، چاره اندیشی و مطابق با پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اقدام کند.

استاندار گیلان با اشاره به کیفیت آموزش و نیروی انسانی متعهد و متخصص در گیلان خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی متناسب با درک و فهم دانش آموزان مساله ای بسیار با اهمیت است، از معلمان انتظار دارم در تولید برخی محتواهای آموزشی این بخش حضوری فعالانه داشته باشند و آموزش و پرورش نیز ارائه تولیدات آموزشی به همه دانش آموزان را در دستور کار داشته باشد .

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید سبک زندگی جدید را بپذیریم و متناسب با زیست کرونا در حوزه آموزش؛ فضای مجازی را به‌عنوان دستیار معلم و دستیار دانش‌آموز بدانیم.

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در گام دوم انقلاب نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته، اشاره و بیان کرد: تربیت در ساحت‌های مختلف مورد تأکید قرار گرفته و باید از آموزش محوری به سمت تربیت محوری حرکت کنیم و هر دانش‌ آموز بعد از فارغ ‌التحصیلی یک مهارت برای زندگی در اجتماع فراگرفته باشد و انتظار دارم این مهم به نتیجه برسد.

استاندار گیلان اضافه کرد: هفته گذشته در جلسه شورای مهارت استان تأکید کردم که توسعه پایدار، از مسیر منابع انسانی محقق می شود و منظور از منابع انسانی موثر، نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر است که پس از تربیت، بیشترین بازدهی را دارد.

وی با تاکید بر لزوم پویایی در نهاد آموزش و پرورش گفت: بر این اساس لازم است مراکز آموزشی ما، نیروهای انسانی تحصیل کرده را برای نقش آفرینی در بنگاه های اقتصادی و توسعه ایران و گیلان تربیت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش موثر هنرستان های فنی و حرفه و کار و دانش در تربیت نیروی کار مجرب اشاره کرد و گفت: دانش آموختگان این مدارس درصورت آموزش های صحیح می توانند پس از تحصیل وارد بازار کار شوند و با توانمندی های خویش نسبت به ایجاد اشتغال پایدار اقدام کنند از این‌رو لازم است آموزش و پرورش به امر کیفی سازی محتوای آموزشی در این بخش توجه نماید.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش به موضوع پوشش دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت:

مدارس مجاز به اجبار خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید نیستند و تهیه لباس جدید به اختیار اولیاء بوده و الزامی در این خصوص وجود ندارد.