هیلی گفت: این رای باعث خواهد شد تا آمریکایی ها بطور متفاوتی به سازمان ملل بنگرند و اینکه ما چطور به کشورهایی که دراین سازمان ملل ما را بی حرمت شمردند بنگریم و این رای به خاطر سپرده خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان، 128کشور در مجمع عمومی سازمان ملل با وجود تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا وسفیراین کشوردر سازمان ملل ، علیه اقدام واشنگتن مبنی برانتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای موافق دادند.
به گزارش سی ان ان، نیکی هیلی بعد از این اقدام با حضور در صحن مجمع عمومی سازمان ملل به انتقاد از این رای پرداخت و گفت که آمریکا از این به بعد به سازمان ملل متحد طور دیگری خواهد نگریست.
وی افزود: آمریکا این روز را که در مجمع عمومی سازمان ملل تنها ماند و مورد حمله قرار گرفت را به یاد خواهد سپرد. این رای باعث شد تا آمریکایی های طور دیگری به سازمان ملل نگاه کنند.
هیلی مدعی شد: این حق آمریکا است که به عنوان یک کشور مستقل محل سفارتخانه خود را انتخاب کند و نیازی به توضیح بیشتری دراین زمینه ندارد.
وی ادامه داد: آمریکا این روز را به خاطر خواهد سپرد که به دلیل اقدام به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل متحد تنها مانده و مورد حمله قرار گرفت.
هیلی افزود: آمریکا سفارت خود را ببیت المقدس خواهد برد، این چیزی است که مردم آمریکا از ماخواسته بودند و این کار درست است و رای مخالف سازمان ملل فرقی بر این موضوع نخواهد گذاشت.
هیلی گفت: این رای باعث خواهد شد تا آمریکایی ها بطور متفاوتی به سازمان ملل بنگرند و اینکه ما چطور به کشورهایی که دراین سازمان ملل ما را بی حرمت شمردند بنگریم و این رای به خاطر سپرده خواهد شد.
این قطعنامه تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات با هدف تغییر بافت شهر قدس، باطل و بی‌اثر است. این قطعنامه همچنین بر ضرورت لغو هرگونه تصمیمی که با هدف تغییر بافت شهر قدس صورت می‌گیرد، تأکید دارد.
این قطعنامه همچنین به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا را محکوم می‌کند.
به رای گذاشتن قطعنامه قدس در مجمع عمومی به دنبال رای منفی آمریکا در مقابل رای 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه گذشته برابر با 27 آذرماه به عمل آمد.
خبرگزاری فلسطینی وفا روز سه شنبه برابر با 28 آذرماه اعلام کرد، 14 کشور از 15عضو شورای امنیت دوشنبه شب در جلسه شورای امنیت که به درخواست مصر برگزار شد، به پیش نویس طرح این کشور در مورد وضعیت حقوقی قدس، رای مثبت دادند. اما نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این نشست که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر در خصوص قدس برگزار شده بود، آن را وتو کرد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورخ 15 آذر ماه، به طور یکجانبه در نطقی 11 دقیقه ای و درحالی که به شدت در ادای عبارات با مشکل مواجه بود و در انتها نیز نتوانست عبارت (God Bless US) را درست بیان کند که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.