کانالی تلگرامی منتسب به حامیان جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، پس از راه پیمایی روز قدس از عنوان "ابرمرد تاریخ نمایندگی" برای این نماینده استفاده کرد که ناخودآگاه ذهنمان را به سمت جملات و پاچه خاری های جان نثار در سریال شب های برره سوق داد.

حرف تازه نوشت: بی شک تا امروز برای یک بار هم که شده اصطلاح پاچه خاری را شنیده اید. پاچه خاری یا همان تملق و چاپلوسی، عملی نکوهیده است که هیچگاه مورد تایید یک جامعه مترقی واقع نمی شود.

مدیری از جمله کارگردانانی است که همواره سعی در بیان آسیب های اجتماعی با زبانی طنز، نغز و دلنشین داشته است. او و تیم همراهش در سریال شب های برره، با خلق شخصیت جان نثار، پاچه خاری را در ورژنی فراتر از آنچه در جامعه دیده می شد نشان دادند و شاید باور اینکه چنین جملاتی در جامعه امروزی تکرار شود در مخیله سازندگان همان سریال طنز نیز نمی گنجید.
شب های برره با آن که از حیث زمان و لوکیشن روزگاران دوری را به تصویر کشید اما وقایعی را متذکر شد که گاه در زندگی روزمره خود نیز بارها با آن مواجه شده ایم. البته سازندگان این سریال طنز با بزرگنمایی برخی مسائل، از یک سو جنبه طنز شب های برره را تقویت کرده اند و از سوی دیگر حساسیت جامعه را نسبت به مساله مدنظر بالا برده اند.
با این حال در روزهای اخیر مشاهده شد این پاچه خاری ها حتی بزرگنمایی هم نشده اند و هنوز در جامعه امروزی کسانی هستند که با همین ادبیات به پاچه خاری مسئولین بپردازند که برای آشنایی با آنان نیازی هم نیست به راه دوری برویم و در همین شهر رشت هم نمونه بارز آن وجود دارد.

کانالی تلگرامی منتسب به حامیان جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، پس از راه پیمایی روز قدس از عنوان “ابرمرد تاریخ نمایندگی” برای این نماینده استفاده کرد که ناخودآگاه ذهنمان را به سمت جملات و پاچه خاری های جان نثار در سریال شب های برره سوق داد. گویا سریال شب های برره برای حامیان ایشان به جای آن که درسی برای زندگی باشد بدآموزی داشته است!
البته ناگفته نماند یکی از دلایل رشد قارچ گونه جان نثاران در جامعه، عطش برخی مدیران برای شنیدن تعریف و تمجید و عدم انتقاد پذیری آنان است و باید دید کوچکی نژاد از آن دسته مدیران است یا متملقان را از اطراف خود دور خواهد کرد. نکته عجیب ماجرا اینجاست که این عنوان نه در یک صفحه شخصی بلکه در صفحه منتسب به حامیان این نماینده منتشر شده است!
قضاوت در خصوص این خبر و کلیپ مربوطه بر عهده مخاطبان گرامی…