بهروز حاجیلو شروری که دست به قتل نمایشی یک طلبه زده و سپس در اینستاگرام منتشر کرده بود حوالی ساعت پنج صبح امروز در درگیری مسلحانه با مأموران پلیس به هلاکت رسید شد.

به گزارش ندای گیلان،مرکز اطلاع‌رسانی ناجا به ایسنا اعلام کرد: در پی شلیک گلوله به سمت یک روحانی و به قتل رساندن وی از سوی یکی از اوباش سابقه‌دار در همدان، تیمی ویژه از مأموران پلیس برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

در ادامه، با شناسایی و دستگیری تعدادی از همدستان متهم اصلی، عامل اصلی این جنایت نیز شناسایی شد و حوالی ساعت پنج صبح امروز (یکشنبه، ۸ اردیبهشت) در درگیری مسلحانه با مأموران پلیس کشته شد.

ساعاتی پس از اعلام خبر دستگیری بهروز حاجیلو قاتل روحانی همدانی توسط خبرگزاری میزان دادستان همدان بازداشت این قاتل را تکذیب کرد و با اعلام این خبر گفت: فرد دستگیر شده همدست متهم اصلی است.

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: با تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی یکی از عوامل فراری که صبح دیروز یک طلبه 46 ساله را در همدان به ضرب گلوله به قتل رسانه بودند، دستگیر شد.

کامران حمزه اظهار داشت: فرد یاد شده در قروه کردستان دستگیر شده است.

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی 46 ساله صبح امروز جلوی در مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله این قاتل، کشته شده است.

تاکنون در مورد علت و انگیزه این قتل مدارکی در دست نیست و به گفته سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان پس از دستگیری ضارب یا ضاربان می توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

یک منبع آگاه پیش از این اعلام کرده بود که عامل قتل طلبه همدانی با انتشار پستی در حساب اینستاگرامی خود به قتل این روحانی اعتراف کرده است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، افزود: عوامل انتظامی با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده عاملان اصلی این حادثه را شناسایی کرده اند

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

سرهنگ بشری با تکذیب خبر دستگیری قاتل اظهار کرد: قاتل در صفحه اینستاگرام خود اعتراف به قتل روحانی کرده و شناسایی او صورت گرفته اما هنوز دستگیری انجام نشده است. اقدامات لازم برای دستگیری قاتل توسط پلیس آگاهی در حال انجام است و تا ساعاتی دیگر قاتل دستگیر خواهد شد.

قاتل بهروز حاجیلو نام دادر و مقتول حجت الاسلام مصطفی قاسمی بوده و انگیزه این قتل مشخص نیست

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر مطرح کرد: ساعتی پیش یک خودروی سواری ۲۰۶ در محله آخوند همدان با شلیک دو گلوله به سمت یک روحانی ۴۶ ساله، او را به قتل رساند‌.

وی با اشاره به چگونگی قتل مصطفی قاسمی، طلبه همدانی ادامه داد: هنگام عبور این طلبه، یکی از سرنشینان خودروی ۲۰۶ پیاده شده و با شلیک دو گلوله به سوی روحانی ۴۶ ساله و اصابت گلوله به سر او، در دم جان خود را از دست می‌دهد.

تمام ماجرای قتل طلبه همدانی و هلاکت بهروز حاجیلو

کامرانی صالح تصریح کرد: ضارب پس از به قتل رساندن این روحانی ۴۶ ساله، در اسرع وقت با سرعت از محل حادثه متواری می‌شود.

 

کامران حمزه امروز در با بیان اینکه پس از دستگیری برخی از همدستان قاتل روحانی همدانی هنوز اعترافی انجام نشده است اظهار کرد: افرادی که دستگیر شدند به طور مستقیم در قتل دست نداشتند و تحقیقات ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه قاتل به درک واصل شد افزود: تحقیقات بر سر نفر دوم ادامه دارد تا به انگیزه‌های قتل پی ببریم.

دادستان همدان با بیان اینکه یکی از مضنون‌ها برادر قاتل است تصریح کرد: هنوز درباره انگیزه قتل نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم تا تحقیقات کامل شود.

وی با اشاره به اینکه انتصاب این افراد به گروه‌های خارج از کشور محلی از اعراب ندارد ادامه داد: این افراد در فضای مجازی خود را بزرگ می‌کنند که باید مدیریت صحیح بر این فضا اعمال شود.

حمزه خاطرنشان کرد: ما فضای مجازی را رها کردیم و باید نسبت به آن مدیریت آن اقدامات لازم انجام گیرد تا خانواده‌ها آسیب نبینند

 

شرح جدید از نحوه هلاکت بهروز حاجیلو

?بعد از وقوع قتل و شناسایی قاتل، پلیس بلافاصله در صحنه وقوع جرم حاضر می‌شود و برادر قاتل را دستگیر می‌کند چرا که خودرویی که از آن در جریان وقوع قتل استفاده شده متعلق به برادر قاتل بوده است.

?مأموران انتظامی همدان که در تعقیب بهروز حاجیلو بودند و قدم به قدم خود را به محل های تردد این قاتل می رساندند ساعت ۴ صبح دیروز به فردی که در حال تردد در یکی از محله‌ها بوده مشکوک می شوند و به او دستور ایست می‌دهند

?اما وی به جای تسلیم شدن، سلاح کلاشینکف را که در زیر کاپشن مخفی کرده بود، خارج و شروع به تیراندازی به پلیس می‌کند و با حرکت به سمت کوچه پس کوچه‌ها و شلیک تیر به مأموران قصد فرار داشته که با ضرب گلوله کشته می‌شود.قاتل یک عدد اسلحه و چند خشاب پر همراه داشته است .

 

▪️جزئیاتی از زندگی طلبه همدانی

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با بیان این که حجت‌الاسلام قاسمی یک روحانی محجوب، خوش‌برخورد و آرام بود افزود: این شهید بزرگوار امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرد. منزل ایشان در قاسم‌آباد یکی از مناطق حاشیه همدان است ضمن این که زندگی ایشان نیز بسیار ساده بود. ارتقایی با بیان این که شهیدقاسمی سه فرزند دارد اظهار کرد: دختر بزرگ ایشان سه ماهی است که ازدواج کرده است .همچنین از ایشان یک دختر ۹ ساله و یک پسر کوچک به یادگار مانده است.

این خبر  بروز می شود….