جلسه گرامیداشت روزخبرنگار در هیات بسکتبال گیلان با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران ورزشی استان برگزار شد.

ندای گیلان:در ابتدای این جلسه، ایمان رنجکش مدیر روابط عمومی هیات بسکتبال استان گیلان با تبریک فرارسیدن ایام گرامیداشت روزخبرنگار اظهار داشت : مناسبت های اینچنینی فرصت خوبی است تا بار دیگر رسالت های اصلی خود در مسیر تنویر افکارعمومی و آگاهی بخشی به جامعه را یادآور شویم و این مهم از عهده کسانی برمی آید که با نگاه متعهدانه بدنبال بالندگی و پیشرفت جامعه خود هستند.
وی افزود: خبرنگاران استان در روزهای تلخ و شیرین همواره با نقدها و اطلاع رسانی هایشان، موتور محرکه بسیار خوبی برای هیات در مسیر توسعه و پیشرفت بسکتبال گیلان بوده اند و امروز بهانه ای شد تا بتوانیم در حد توان، قدردان زحمات اصحاب رسانه خصوصا خبرنگاران ورزشی باشیم.
در ادامه دکتر محمد رفیعی رییس هیات بسکتبال گیلان به تشریح آنچه که بر بسکتبال گیلان در طی سه سال اخیر گذشت، پرداخت و گفت: بعد از تحویل هیات بسکتبال همان ابتدای کار با جلسات مشاوره ای که با جامعه بسکتبال استان داشتم برنامه های خود را بر دو مقوله اصلی استعدادیابی و زیرساخت ها متمرکز کردیم تا بتوانیم با یک هدف گذاری درست، دورنمای روشنی را برای بسکتبال استان رقم بزنیم.
رییس هیات بسکتبال گیلان افزود: در تمام این سال ها تلاشم این بود تا بتوانم قدمی مثبت برای احیای بسکتبال گیلان بردارم و سعی کردیم تا با تعامل و برقراری ارتباط سازنده با مدیران استانی و کشوری، سرمایه گذاران و خیرین ورزشی، بسکتبال گیلان را به جایگاه شایسته خود برسانیم و چرخ توسعه بسکتبال استان به حرکت در بیاید.
رفیعی ادامه داد : با یاری خانواده بزرگ بسکتبال استان توانستیم اتفاقات موثری را رقم بزنیم تا بعد از یک دوره سخت دوباره در کلیه رده های سنی در بخش آقایان و بانوان حضور پیدا کنیم تا کرسی نماند که گیلان از حضور در آن باز مانده باشد.
وی به وضعیت تیم های حال حاضر گیلان نیز اشاره داشت و افزود: از بین تیمهای گیلانی حاضر در رقابت های کشور ، طی سه سال پیش یک تیم ، در رقابت های دو سال گذشته، پنج تیم در رقابت های سال گذشته و نیز ۹ تیم از استان گیلان در رقابت های کشوری ارتقاء یافته و مقام کسب کردند.
رییس هیات بسکتبال گیلان اضافه کرد : دو تیم درفک رشت و ملوان بندرانزلی در رقابت های فصل گذشته بسیار قدرتمند ظاهر شدند و از بخت های حضور در مرحله بالاتر بشمار میرفتند اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این رقابت ها نیمه تمام ماند.
وی به حضور تیمی از گیلان در سوپر لیگ نیز اشاره و تصریح کرد: هدف ما این بود که ترکیبی از دو تیم درفک و ملوان و با تیمی با تکیه بر پتانسیل بومی در رقابت های سوپر لیگ حضور یابیم اما هم اینک نیز تمام سعی خود را خواهیم کرد تا این دو تیم همچنان با قدرت در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول حضور یافته چون از لحاظ پتانسیل های فنی تمامی شرایط را دارا هستیم. امیدواریم سال آینده تیمی از گیلان به سوپر لیگ کشور راه پیدا کند.
وی به گسترش بسکتبال خیابانی در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: تاکنون پنج دوره از جشنواره بسکتبال خیابانی در کشور برگزار شد که گیلان میزبان سه دوره این رقابت ها بود که این امر نشان از گسترش و همچنین قدرت گیلان در این رشته می باشد.
رئیس هیات بسکتبال گیلان بیان کرد: اولین های بسیاری را بسکتبال خیابانی گیلان در کشور به نام خود ثبت کرد و افزایش زیرساخت های زمین های بسکتبال خیابانی را همچون گذشته با قدرت ادامه میدهیم و تاکنون بیش از ۳۲ زمین بسکتبال خیابانی در استان گیلان راه اندازی شده که هدف ما افزایش این تعداد به یکصد زمین بسکتبال خیابانی می باشد تا شاهد پیشرفت روزافزون این رشته نوپا در گیلان باشیم.
رفیعی با تاکید بر تمرکز هیات بر بسکتبال پایه بیان کرد: رده های پایه، آینده بسکتبال ما هستند و این مهم ترین دغدغه هیات بشمار میرود و گروه های پرورش و استعدادیابی ما فعال هستند تا بر اساس مسائل فنی در تمام رده های سنی بازیکنان را رشد دهیم تا این سرمایه گذاری منجر به ساخت بازیکنان ارزنده برای آینده بسکتبال گیلان شود.
وی افزود : یکی دیگر از اهداف مهم ما برای پشتوانه سازی مناسب، کشف ۱۰ بازیکن با قد مناسب حداقل دو متر است تا با آموزش و تحت پوشش قرار دادن این نفرات، بتوانیم پشتوانه سازی مناسبی را انجام و بازیکنان خوبی را به تیم های ملی معرفی کنیم.
رئیس هیات بسکتبال گیلان با اشاره به روز خبرنگار خطاب به اهالی رسانه خاطرنشان کرد: نظیر برخی از مدیران دنبال این نیستم که صرفا از بنده یا هیات بسکتبال در رسانه ها تعریف و تمجید شود، بلکه از انتقادات سازنده اهالی رسانه استقبال می کنم، چون آمده ام که برای بسکتبال استان قدم مثبتی بردارم پش قطعا اگر انتقادی سازنده باشد سعی می کنم در جهت رفع اشکالات موجود تلاش مضاعف داشته باشم.