رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار گیلان، ضمن دریافت تازه ترین گزارش ها و اقدامات انجام شده برای کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا در این استان، دستورات لازم را برای تسریع در پیشبرد روند برنامه های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغ کرد.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در تماس با استاندار گیلان، ضمن اعلام همبستگی مجدد با شهروندان این استان به ویژه خانواده هم وطنانی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند، از استاندار خواست تا با بسیج همه امکانات ، تلاش خود را در مسیر اطمینان بخشیدن به مردم برای تامین سلامت آنان، مضاعف کند.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با مسوولیت و فرماندهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر چه سریعتر این بیماری کنترل و با کمترین صدمات ، ریشه کن شود.

 دکتر روحانی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های کشور از جمله استان گیلان که با صبر و حوصله در کنار مردم بوده اند ،  همکاری همه نهادها در استان ها را برای جلوگیری از شیوع این بیماری و ریشه کنی آن ، تحت مدیریت استانداران مورد تاکید قرار داد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر زارع استاندار گیلان نیز در جریان این گفت وگوی تلفنی با اشاره به برگزاری مستمر و منظم جلسات ستاد بحران و قرارگاه پدافند زیستی استان اظهار داشت: به دلیل کمیاب شدن ماسک و برخی ملزومات بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی کننده در بازار، پیگیری و حمایت لازم صورت گرفت و علاوه بر افزایش تولید خطوط قبلی، خط تولید جدید این محصولات راه اندازی شد و اکنون در حال بازدید از این خط تولید هستم.

وی ادامه داد: همچنین صبح امروز دستور پرداخت ۱۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش به یکی از شرکت‌هایی که تولیدکننده محلول‌های ضد عفونی کننده و استریل است، داده شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه هرروزه اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق صدا وسیما و رسانه های جمعی با حضور مسئولان و کارشناسان مختلف صورت می‌گیرد؛ به مصوبات جلسه شب گذشته که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم استان، بتوانیم اقدامات و پشتیبانی بهتری را برای مقابله با کرونا انجام دهیم.