معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌برداری ۸ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین به رشت و احداث کلیه کنارگذرها مشکل ایمنی و تلفات ما کاهش نیافته و حتی افزایش خواهد یافت .

به گزارش ندای گیلان،معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پنجمین کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان که  ظهر امروز استانداری گیلان برگزار شد  اظهار داشت: با بهره‌برداری ۸ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین به رشت و احداث کلیه کنارگذرها مشکل ایمنی و تلفات ما کاهش نیافته و حتی افزایش خواهد یافت .

تقی زاده با بیان اینکه تنها موضوع مهم توسعه حمل و نقل همگانی خصوصا ریلی و تغییر رفتار مردم از خودرو شخصی به حمل و نقل همگانی است  گفت:البته واقعی سازی قیمت سوخت همزمان با توسعه حمل و نقل همگانی و افزایش علائم و دوربین ها از راهکارهای بسیار مهم‌می‌باشد.

وی بیان داشت:این موضوع تحت عنوان “نقشه راه بهبود ایمنی جاده‌های کشور” که سال گذشته به دستور معاون اول محترم رییس جمهور تهیه گردید در حال طرح در هیئت دولت و اخذ مصوبه می‌باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: پایش دوربینهای کنترل سرعت، آموزش ترافیک و در کنار آن اعمال قانون و گرفتن مشاور ایمنی برای استان از مهم‌ترین راهکارها می‌باشد که در این صورت شاهد تغییر تلفات جاده‌ای خواهیم بود.‌
تقی‌زاده با بیان اینکه بیشترین سوانح تصادفات در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها اتفاق می‌افتد افزود: با اعمال قانون و افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات می توان میزان تصادفات در این مناطق را کاهش داد.

در این جلسه بر اهمیت حضور ایستگاه راه‌آهن در داخل شهر رشت تاکید شد.