حداکثر توان و امکانات موجود راهداری استان گیلان برای باز نگهداشتن جاده های مواصلاتی استان گیلان بکار کرفته شده است.

مهندس ناصر آل محمدی در گفت وگو با خبرنگار ندای گیلان از رشت، با بیان اینکه حداکثر توان و امکانات موجود راهداری استان برای بازنگه داشتن جاده های مواصلاتی به کار گرفته شده است، اظهار کرد: 37 اکیپ راهداری استان گیلان از شب گذشته برای باز نگه داشتن محورهای اصلی استان با استفاده از 100 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک کمک دار در مسیرهای برفگیر استان مشغول برف روبی و بازگشایی راه ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش برف در کلیه محورهای استان، افزود: تمام جاده های اصلی استان به جز محور پونل – خلخال باز و تردد در آنها انجام می شود.

وی تصریح کرد:در برخی از راه های اصلی و اکثر راه های فرعی استان گیلان به دلیل بارش برف شاهد کندی تردد و بروز مقطعی انسداد راه هستیم که گاها بروز تصادف و عدم استفاده از زنجیر چرخ توسط رانندگان عامل آن می باشد و باعث کندی پاکسازی جاده ها توسط راهداران شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه های روستایی شهرستان های رشت، لاهیجان، سیاهکل و شفت که بیشترین بارش برف را داشته اند بسته است، خاطرنشان کرد:تلاش بی وقفه راهداران برای عملیات برف روبی و باز نگهداری راه ها همچنان ادامه دارد.

آل محمدی از عموم مردم استان خواست ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری در صورتی که قصد تردد در محورهای مختلف استان را دارد، ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی، قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی 141 یا تلفن 3211111 از آخرین وضعیت مسیر تردد خود اطلاع یابند.

برفروبی محور گرمابسرا - هلوسرا رودسر برف رودسر کلاچای