در نشستی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هلال‌احمر استان و شرکت‌های پخش دارو، مشکلات داروخانه هلال‌احمر رشت بررسی و بر تلاش همگانی در جهت توسعه خدمات دارویی آن، تأکید شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشستی به‌منظور افزایش همکاری‌ها جهت توسعه فعالیت داروخانه هلال‌احمر گیلان با حضور محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سیاوش غلامی – مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان، رضا برهانی‌نیا- مدیرکل امور مالیاتی گیلان، حمیدرضا امام پناهی – فرماندار رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین چهری – مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان، معاون غذا و داروی دانشگاه، مدیران و مسئولان نمایندگی شرکت‌های پخش دارویی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، مشکلات و چالش‌های داروخانه مرکزی هلال‌احمر گیلان به مرکزیت شهر رشت ازجمله بدهی 13 میلیاردی آن به شرکت‌های پخش دارویی مطرح و راهکاری‌های لازم برای توسعه فعالیت داروخانه هلال‌احمر نظیر افزایش تعداد داروخانه، موردبررسی قرار گرفت.
محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از فعالیت‌های سلامت‌محور جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: هلال‌احمر جزئی از نظام سلامت است و همیشه مردم شاهد نقش‌آفرینی مؤثر این جمیعت و امدادگران آن هستند.
وی با اشاره به فعالیت مؤثر و مثمر ثمر داروخانه هلال‌احمر رشت، افزود: سیر خدمات‌دهی داروخانه هلال‌احمر رشت همیشه خدمت به مردم بوده و باید مشکلات آن با همکاری و همیاری همه‌جانبه حل شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از عزم نظام سلامت استان برای رفع چالش‌های پیش رو در جهت فعالیت داروخانه هلال‌احمر رشت خبر داد.
 سیاوش غلامی – مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شرکت‌های پخش دارویی، اظهار کرد: هدف هلال‌احمر کاستن درد و آلام مردم و مدد خواهان است و ازاین‌رو برای پابرجا ماندن داروخانه هلال‌احمر نیازمند کمک همگانی هستیم.
وی با بیان اینکه داروخانه هلال‌احمر یکی از مراجع توزیع داروهای تخصصی است که ممکن است در داروخانه‌های دیگر یافت نشود، افزود: افزایش تعداد داروخانه‌ ها در رشت و شهرستان‌ها و همچنین فرصت چندماهه برای بازپرداخت بدهی‌ها از مهم‌ترین راهکاری‌های برای سرپا ماندن داروخانه هلال‌احمر است.
نمایندگان شرکت‌های دارویی نیز در این نشست ضمن حسن نظر به حل مشکلات داروخانه هلال‌احمر رشت، بر ضرورت تدوین برنامه مدون از سوی هلال‌احمر جهت بازپرداخت بدهی‌ها به شرکت‌های دارویی تأکید کردند.