رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عدم تصویب شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری گفت: در تلاشیم تا طی دیدار با نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان گیلان مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت را برای همیشه برطرف کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در چهاردهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در روز گذشته برای دومین مرحله در دیوان عدالت اداری به منظور پیگیری شیوه نامه زمین های نسقی حضور پیدا کردیم اظهار کرد: روز گذشته به همراه شهردار و یکی از همکاران شورا در صحن عمومی دیوان عدالت اداری به منظور دفاع مجدد از شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی حضور پیدا کردیم و دفاع خوبی هم انجام شد.

   محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه به واسطه خلا قانونی که پیرامون صدور سند برای زمینهای فاقد سند رسمی وجود دارد ، مردم به ناچار مجبور به ساخت و ساز غیر مجاز می شوند، افزود : در دیوان عدالت ادارای اعلام کردیم که این شیوه نامه در هئیت تطبیق فرمانداری رشت و سایر مبادی بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.
  وی به عدم تایید شیوه نامه ساخت و ساز شهر کرج در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: علیرغم تمامی تلاش هایی که در این حوزه انجام شد متاسفانه دیوان عدالت اداری شیوه نامه ساخت و ساز زمین های نسقی در رشت را همچون شیوه نامه شهر کرج تایید نکرد و در شرایط فعلی نیازمند ورود مجمع نمایندگان گیلان بالاخص نمایندگان مردم رشت در مجلس هستیم تا ان شاا با ورود نمایندگان مجلس این مشکل که بسیاری از شهرهای کشور با آن مواجه هستند با راهکارهای موثر پیشنهادی برطرف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به قطع برخی از خدمات توسط تعدادی از دستگاه های خدمات رسان بر علیه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بارها شاهد بوده ایم که برخی از ادارات دولتی به واسطه مطالباتی که از شهرداری دارند ، برخورد قهری انجام و حتی در مواردی به خاطر بدهی ها نسبت به قطع برخی از انشعابات از جمله برق پارکهای رشت اقدام کرده اند و حوزه مدیریت شهری را تحت فشار قرار داده اند.
  کارگرنیا با تاکید به اینکه شهرداری رشت نیز یک دستگاه خدمات رسان است افزود: بسیاری از دستگاه ها متقابلا بدهی هایی به مجموعه شهرداری دارند اما شهرداری رشت به واسطه حفظ تعاملات و تسریع در امور شهروندان هیچ گاه برخورد مشابه با دیگر دستگاه ها انجام نداده است.
  وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت با حجم بدهی های فراوانی مواجه است بیان کرد: شهرداری رشت با دریافت مطالبات از دیگر دستگاه ها و هزینه کرد در پروژه های عمرانی می تواند بخشی از مشکلات این مجموعه را مرتفع کند و در این راستا از شهردار رشت می خواهم در اسرع وقت میزان مطالبات شهرداری را از دیگر دستگاه ها به طور تفکیک شده به شورا اعلام کند و برای دریافت مطالبات شهرداری از دستگاه های دیگر بدون فوت وقت ورود کند.
 رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مباحث مطرح شده پیرامون دخالت اعضای شورا در عزل و نصب های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: اعضای شورا به واسطه وظیفه نظارتی که دارند به این مبحث نیز به عنوان ناظرین عملکرد بر شهرداری رشت به صورت مشورتی ورود می کنند .
  کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم رشت قصد ندارد همچون برخی از گذشتگان پس از بروز اختلافاتشان با شهردار مباحث را رسانه ای کنند تصریح کرد: اعضای شورا تمام مباحث را شفاف و صادقانه به اطلاع شهروندان می رسانند و به عنوان ناظرین بر عملکرد شهردار رشت باید در مواقع ضروری تذکرات لازم به شهردار داده شود تا خدای ناکرده شاهد حضور برخی از افراد در جایگاه هایی که بنا به دلایلی صلاحیت های لازم را ندارند نباشیم.
وی با اشاره به انعکاس مطالبی در برخی از رسانه ها پیرامون هزینه میلیونی غذای شورای ششم افزود : خدا را شاهد می گیریم که تا کنون اعضای شورا حتی یک پُرس غذای گرم از بیت المال برای خودشان خریداری نکرده اند و تنها وعده غذایی که برای اعضای شورای ششم رشت طی سه ماه از فعالیتش خریداری شد یک وعده ساندویچ بود .
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به حفظ بیت المال و جلوگیری از ریخت و پاش ها در شورای ششم گفت: در یک روز کاری از عمر شورای ششم به واسطه جلسات متعددی که برگزار شد امکان مراجعه اعضای شورا به منزل و صرف ناهار وجود نداشت و در آن روز یک وعده ساندویچ برای شورا خریداری شد.
   وی با بیان اینکه در جریان انجام ملاقات مردمی امروز ، یکی از بازاریان دغدغه هایش را با بنده در میان گذاشت تصریح کرد: تردد تاکسی ها به صورت تک سرنشین و دربستی ، طولانی بودن مدت زمان انتظار شهروندان در ایستگاه های اتوبوس ، فعالیت بدون ضابطه دستفروشان در رشت از جمله دغدغه های این مراجعه کننده بود و انتظار دارم در جلسه آینده شورا روسای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ساماندهی دستفروشان رشت گزارشی ارائه کنند.
  ‌کارگرنیا به فعالیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شیوه نامه ای در این باره به شهرداری های سراسر کشور و دیگر دستگاه ها ارسال شده است و ان شاا شهرداری رشت پیرامون وظیفه ای که بر اساس قانون در این راستا به وی تکلیف شده است با جدیت بیشتری ورود کند .
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دیدار استاندار گیلان و وزیر کشور بیان کرد: در این دیدار وزیر کشور به استاندار گیلان پیرامون رفع مشکل پسماند سراوان به عنوان اولویت نخست استان تاکید داشت و استاندار گیلان نیز در بازدید اخیر از وضعیت پسماند اعلام کرد که هیچ نگرانی بابت تامین اعتبار احداث دستگاه زباله سوز در رشت وجود ندارد .
 کارگرنیا به بررسی تفریغ بودجه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بودجه هر ساله را شهردار مطرح و شورا مصوب می کند و در ارائه بودجه شهردار در واقع توانمندی های خود را به نمایش می گذارد و اگر شورا در مواجهه با بودجه های پیشنهادی مخالفت کند می گویند که به شهردار متتخبشان اعتماد ندارند و امیدوارم شهردار نیز بر اساس واقعیت ها بودجه را به شورا اعلام کند و از رویا پردازی بپرهیزد.
  وی با اشاره به بررسی تفریغ بودجه سال ۹۵ و ۹۴ شهرداری رشت توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورا بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت موافقت خود را اعلام کرده است و این موضوع را در صحن شورا به رای می گذارم.
اعضای شورا موافقت خود را با تفریغ بودجه سال های ۹۴ و ۹۵ شهرداری رشت اعلام کردند.