شهردار سیاهکل بابیان اینکه هشت سال بود که هیچ مغازه‌ای در بافت فرسوده سیاهکل بازگشایی نشده بود، ابراز کرد: در تلاش هستیم تا بافت فرسوده شهر سیاهکل را ساماندهی کنیم.

ندای گیلان:ایمان محمدپور نیک‌بین در دیدار با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در شهرداری سیاهکل برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه و خبرنگار رکن چهارم دموکراسی است و زحمات زیادی برای جوامع بشری می‌کشد.
وی بابیان اینکه بسیاری از مسئولین از خبرنگار و رسانه وحشت دارند، گفت: مسئولینی که از رسانه وحشت دارند مشکل از خودشان است، زیرا خبرنگار به پیشبرد اهداف اداره و یا نهادها کمک می‌کنند.
شهردار سیاهکل با بیان اینکه امیدوارم از تجربیات خبرنگاران در راستای پیشرفت شهر سیاهکل استفاده کنیم، افزود: خبرنگار در پیکره جامعه نقش چشم را دارد و اگر خبرنگار نباشد جامعه کور و بی‌هدف خواهد بود.
نیک‌بین تصریح کرد: بسیاری از مردم خبر را می‌بینند اما زحماتی که خبرنگار برای آن کشیده و فکری که پشت آن خبر و یا تیتر بوده را نمی‌بینند و ما در تلاش هستیم تا در شهرداری سیاهکل زحمات خبرنگاران را قدر بدانیم.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلفی که در شهر سیاهکل شده است، گفت: تاکنون کارگروه فضای مجازی در شهر سیاهکل تشکیل‌شده است و به دلیل اینکه نگاه جزیره‌ای نداریم؛ در آینده از نخبگان شهرهای دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.

شهردار سیاهکل در رابطه با استخر پاشوران تصریح کرد: من برنامه‌های خوبی برای این استخر داشتم، اما پس‌ازاینکه من به سیاهکل آمدم دادگاه اعلام کرد که نصف زمین‌های متعلق به خانواده کیاپور است.
نیک‌بین افزود: در زمان شهرداری زمین پشت استخر را تفکیک کردند و هم‌اکنون من باید پاسخ آن را بدهم، مانند استخر لاهیجان که هر کاری بخواهند بکنند باید از صاحب آن هماهنگ کنند.

وی با اشاره به ساماندهی بازار هفتگی سیاهکل، گفت: اینکه در بازار پتو بفروشند قابل‌قبول نیست، زیرا بسیاری از مغازه‌داران در حال مالیات دادن هستند و می‌خواهند محصولات خودشان را بفروشند.
شهردار سیاهکل بابیان اینکه سال‌ها بود که در بازار سیاهکل از پشت وانت برای اتاق پرو استفاده می‌کردند، ابراز کرد: این اصلاً قابل‌قبول نیست و در عرف و شرع مشکل دارد.
نیک‌بین بیان کرد: می بایست در بازار سنتی و بازار هفتگی سیاهکل محصولات سنتی و محلی به فروش برسد و اینکه می‌گویند شهرداری قصد دارد بازار را بومی و غیربومی کند صحیح نیست.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهر سیاهکل، گفت: چند مغازه در چهارراه سینما بود که گره ترافیکی عظیمی برای ما ایجاد کرده بود و بعد از ورود من به شهرداری آن را ساماندهی کردیم.

شهردار سیاهکل بابیان اینکه هشت سال بود که هیچ مغازه‌ای در بافت فرسوده سیاهکل بازگشایی نشده بود، ابراز کرد: در تلاش هستیم تا بافت فرسوده شهر سیاهکل را ساماندهی کنیم.

نیک‌بین بابیان اینکه ۲۴ مغازه دیگر در بافت فرسوده باقی‌مانده است، گفت: قرارداد بلوک B پاساژ روبروی شهرداری بسته‌شده و اگر بدخواهان مشکلی ایجاد نکنند، پیمانکار قول داده که تا یک سال آینده آن را تحویل دهد و این مغازه‌ها را در آنجا ساماندهی خواهیم کرد.
وی افزود: ۹۰ درصد مغازه‌های بلوک A بدون کارشناسی در دوره‌های گذشته فروخته‌شده، ۵۰ درصد بلوک B نیز درگذشته به فروش رفته و با ۵۰ درصد باقیمانده آن می‌خواهیم مغازه‌ها را ساماندهی کنیم، بازار برنج‌فروشان را نیز در بلوک C ساماندهی خواهیم کرد.

شهردار سیاهکل با اشاره به ساماندهی پرده‌هایی که در سطح شهر سیاهکل نصب می‌شود، تصریح کرد: مصوبه‌ای در شورای شهر جدید انجام شد که به‌وسیله آن هر پرده و یا بنری در سطح شهر نصب نمی‌شود، مثلاً بعضی‌ها قبولی دکتری را توسط عمه، عمو و خاله به یک نفر تبریک می‌گفتند، اگر موردی را دیدید اعلام کنید تا آن را پیگیری کنم.

نیک‌بین بیان کرد: در ایستگاه آتش‌نشانی سیاهکل فقط سه نفر حضور دارد و اگر اتفاقی در شهر سیاهکل بیفتد حتی کسی نیست که پاسخگوی تلفن‌ها باشد.
وی بابیان اینکه سیاهکل جزو پر وسعت ترین شهرستان‌های گیلان است، گفت: در این رابطه بارها به استانداری و مراکز مربوطه نامه‌نگاری کرده‌ام و درخواست نیرو و ماشین آتش‌نشانی را کرده‌ام، اما تاکنون چیزی به ما نداده‌اند.
شهردار سیاهکل ابراز کرد: در کشور چند ماشین آتش‌نشانی آمد که برخی از نماینده‌ها باقدرت خودشان آن‌ها را دریافت کرده‌اند، از نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درخواست کرده‌ام که این موضوع را پیگیر باشد و وی نیز قول داده است تا برای سیاهکل ماشین آتش‌نشانی بگیرد.

نیک‌بین با اشاره به توجه ویژه شهرداری سیاهکل به موضوع گردشگری، خاطرنشان کرد: در طرح جامع که هشت ماه قبل مصوب شد؛ آب‌بندان فشتال و اشکجانپهلو در محدوده شهر سیاهکل قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در منطقه اشکجانپهلو برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: بلندترین پل معلق شیشه‌ای، قرارگیری سورتمه، زیپلاین، دیوار سنگ‌نوردی و پارک پارکور در این مکان انجام خواهد شد.

شهردار سیاهکل افزود: با ورود شرکت توسعه و عمران بانک شهر و با همکاری فرمانداری؛ سعی خواهیم کرد منطقه‌ای توریستی و گردشگری مانند حیران را درسیاهکل در مسیر ورودی سیاهکل به وجود بیاوریم.