مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طغیان رودخانه سپیدرود با تخریب زمین های حاشیه همراه بوده گفت: تلاش می شود از بروز هرنوع خسارات احتمالی به چاه فلمن سنگر جلوگیری شود .

به گزارش ندای گیلان،در پی بارندگی های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود و سرریز ذخیره سد مذکور و رها سازی آب که موجب افزایش دبی و بالا آمدن سطح آب رودخانه سفیدرود شد، استاندارگیلان از عملیات اجرایی این شرکت برای حفاظت از چاه فلمن سنگر بازدید کرد.

در این بازدید سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح وضعیت چاه فلمن سنگر اظهار داشت: این چاه در بستر رودخانه سفیدرود، در منطقه تازه آباد جُنگاه واقع شده و به عنوان مکمل تأمین آب شرب چهار شهرستان سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: در پی بالا آمدن آب رودخانه سپیدرود به منظور حفاظت از این چاه، تیمی از نیروهای متخصص شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با حضور در محل حادثه با اتخاذ تدابیر لازم و بکارگیری کلیه امکانات تلاش کردند از بروز هرنوع خسارات احتمالی به چاه جلوگیری شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طغیان رودخانه سپیدرود با تغییر مسیرآب و تخریب زمین های حاشیه همراه بوده است تصریح کرد: با قراردادن سنگهای بتنی و نصب سپر در بستر رودخانه از ریزش دیواره های رودخانه تا حدودی جلوگیری شد و تیم کارگاهی جهت عملیات اجرایی حفاظت از چاه فلمن در محل حادثه تا تثبیت کامل شرایط مستقر خواهند بود.

گفتنی است با توجه به اهمیت موضوع، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیریت بحران استان گیلان، مسئولین نیروی انتظامی سیاهکل، فرمانده سپاه سیاهکل و تعدادی از دستگاه های خدمات رسان شامل شرکت گاز، آب منطقه ای و راه راهداری استان از  عملیات اجرایی بازدید نمودند و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان را پشتیبانی و یاری می نمایند.

حسینی گفت: از آنجاییکه با بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی و یا آبگرفتگی منطقه، احتمال آسیب برخی از تأسیسات آبرسانی وجود دارد، پیگیری و کنترل بیشتر تأسیسات در معرض آبگرفتگی در این ایام به همراه افزایش کنترل کیفی، منجر به این امر شد که در تمام مدت آب با کیفیت مطلوب به دست مشترکین برسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان دارای آزمایشگاه های مجهز و به روزترین و پیشرفته ترین ابزار آزمایشگاهی است، افزود: همچنین برخی شهرهای استان مجهز به تجهیزات اندازه گیر آنلاین هستند و در سایر شهرها نیز با تجهیزات آزمایشگاهی پرتابل، پارامترهای مربوط به کیفیت آب، سنجش می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان تأکید کرد: آب آشامیدنی تمام شهرهای استان در حال حاضر هیچ مشکلی برای شرب ندارد و مردم با اطمینان می توانند از آن استفاده نمایند.